tesseliten Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Tenkte jeg skulle på shoppe litt til rommet til tulla i morgen, og da drar jeg seff innom Apoteket også for jeg hører at alle sier "DET må du ha liggende vissom atte dersom atte" Så hva trenger jeg?:)
trollmor85 Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Trenger man så mye fra apotektet? har ikke noen gode svar å gi deg, men det har sikkert noen andre. men jeg kommer til å kjøpe flaske, olje, krem ved sår stump.. ellers kommer jeg ikke på no.
C@milla *EMIL* Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 Jeg hadde ei laang liste med meg på apoteket jeg.. er visst ikke ferdig enda.. Tror det ble noe slikt: - pumpe(kjøpte manuell av avent) - mesoft kompresser(skader ikke å prøve) - termometer(rumpe) - krem til såre brystvorter(kommer ikke på navnet..) - innlegg til bh'en(kjøpte på vanlig butikk da..) hm... syns å huske det var mer også.. - stikkpiller - paracetamol - klorhexidin(er ikke sikker på om det var det..noen som snakker om vi trenger noe til å rense navlestubb.. har ikke kjøpt enda.) uff.. bind kanskje? til deg da;o) gikk å shoppa som på vanlig butikk, heldigvis hadde de korg.. hehe
Gjest Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 purelan ( for å ha på såre brystvorter) pyrisept ( for å rense navlen) q-tips ( rensing av navlen) ammeinnlegg pumpe bind
oo00oo Skrevet 23. juli 2008 #5 Skrevet 23. juli 2008 Jeg bruker ofte mesoft 10x10cm ved bleieskift isteden for klut. Etter min mening er Aco sin badeolje (den med bilde av en gul and) den beste oljen å bruke til bad. Trenger ikke smøre med krem etter badet når denne brukes, men ved bleieskift bruker jeg den billige oljen til coop på pumpeflaske. Den er kjempegod uten tilsettningstoffer og parfyme og ikke så konsentrert noe jeg synes er en fordel ved bleieskift. Paracett stikkpiller og termometer er et must å ha i hus. Typisk å få bruk for det midt på natta når alt er stengt.... Ellers kan det være greit å kjøpe en god fuktighetskrem tilpasset babyer på apoteket uten parfyme og unødvendige tillsetninstoffer. Der må du bare prøve deg frem hvem du liker. Ikke kjøp så mye mer med en gang. Det kan bli dyrt. Vent til behovet melder seg.
2gull+spire Skrevet 23. juli 2008 #6 Skrevet 23. juli 2008 Her er hva jeg har kjøpt på apoteket: Q-tips med ekstra stor bomullsdott Ammeinlegg i ull (Det sies de er de beste for ikke å tørke ut brystvortene) Nesepumpe (de har visst masse stasj i nesa si og da er det greit å ha en sånn en) A-krem til stumpen. (er visst best) Det andre kan man få kjøpt rimligere andre steder tror jeg;)
oo00oo Skrevet 23. juli 2008 #7 Skrevet 23. juli 2008 Min erfaring på sår stump er at Silulen zinksalve fra apoteket er absolutt den beste. Men først på stumpen lufttørke!!!
Trulte76 Skrevet 23. juli 2008 #8 Skrevet 23. juli 2008 jeg var tenkt å kjøpe av babyline sine produkter, så så jeg foreldre og barn bladet hadde det i velkomstgave Så jeg bestilte meg like greit et abbonement der jeg Der er det shampo, bad,olje og zink salve Så skal jeg ha A-krem og bodylotion også da til babyen. Det du igrunn trenger er zinksalve, og bad eller badeolje. Mere har du ikke bruk for i begynnelsen. En krem visst barnet har tørr hud da. shampo trenger du ikke.
Trulte76 Skrevet 23. juli 2008 #9 Skrevet 23. juli 2008 har også ammeinnlegg i ull, engangsammeinnlegg, og salve til såre brystvorter til meg selv da. Skal kjøpe termometer og stikkpiller for å ha liggende også.
Kathy+Oktoberjente Skrevet 23. juli 2008 #10 Skrevet 23. juli 2008 Jeg har kjøpt: A-creme (bruker den til meg selv nå, men er visst fin som barnesalve også) Nese"suger" til snørr.. Ammeinnlegg i ull Fingerbørste til å massere gummene til baby (trengs ikke helt i starten..) Aco badeolje Brystpumpe Øretermometer (kjøpt til storesøster,men planer om å bruke den på baby også) Har tenkt å kjøpe: Stikkpiller Det som anbefales for å rense navelen.. (vet ikke hva..)
bittelill Skrevet 23. juli 2008 #11 Skrevet 23. juli 2008 Jeg må si at mange av apotek-tingene er dyre, og flere av dem vet du ikke om du får bruk for. Har forstått det slik at navlestumpen ikke trenger å renses, den faller av av seg selv etter ca en uke, og infeksjonsfaren er ikke så stor. Brystvortekrem trenger du kun hvis du har såre brystvorter, det er ikke ALLE som får bruk for det, vent og se om du virkelig trenger det. Fuktighetskrem til babyen trenger du kun hvis den har tørr eller sår hud, vent og se. Mener bare man ikke trenger kjøpe alt før man vet om man får bruk for det eller ikke.
temine Skrevet 23. juli 2008 #12 Skrevet 23. juli 2008 Navlen skal ikke stelles, så trenger ikke klorhexidin eller pyrisept. Jeg brukte sist fra apotek chicco sine ammeinnlegg, purelan brystvortesalve, termometer med bøybar tupp (vet aldri når de små spreller og snur seg), sinksalve og en mild såpe (babyline). Jo, også stikkpiller i tilfelle tilfelle. Fikk bruk for de når feberen ble høy og de første tennene kom. Kjøpte også brystpumpe, men det gjorde jeg ikke før etter fødselen og jeg så jeg hadde behov for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå