Gå til innhold

svangerskapsforgifting symptomer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor i dag, og der fikk jeg vite at jeg hadde spor av eggehvite i urinen (eller hva det heter) og en del vann i kroppen. Dette kunne være symptomer på sv.forgiftning hvis jeg også får høyt blodtrykk (mitt var vel normalt nå).

Hun sa at hvis jeg ble uvel måtte jeg ringe legen. Og nå ble jeg plutselig veldig kvalm, kan det være symptom på at jeg har det? Har vært kvalm store deler av sv.skapet. men ble ekstra bekymret når hun snakket om sv.forgiftning, og mora mi sa at hun hadde hatt det med søstra mi.

Bør jeg ringe legevakten eller bør det holde hvis jeg ser det an til i morgen, og ta en rolig kveld heller? Kjenner godt med liv fra lille jenta...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du skal bekymre deg. Det blir sjelden så fort akutt, og blodtrykket ditt har nok ikke steget så mye fra idag tidlig. Dersom man har svangerskapsforgiftning (protein/egghvite i urin samt høyt blodtrykk) blir man fulgt opp nøye så de ser at babyen og du har det bra. Er blodtrykket skyhøyt blir man gjerne lagt inn til observasjon, også er det en kontinuerlig vurdering på om barnet har det best i livmoren, eller om fødsel bør startes. Med det mener jeg at det nok ikke haster ikveld.

Og du kjenner godt med liv, det betyr at babyen har det bra:-) Dersom du fortsatt er urolig i morgen kan du få målt blodtrykket ditt da, men jeg tviler på at det plutselig har steget så mye siden idag tidlig. -Og er det på vei å stige litt, er det nok uansett ikke skyhøyt på så kort tid.

Men jeg forstår at du bekymrer deg, jeg vet hvordan det er å være redd for om den lille i magen har det bra:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...