Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Jeg skulle bare prøve etter middagen for morroskyld, siden han er så veldig opptatt av doen hele dagen.. SKAL være med meg på do hver gang og titter veldig på den:) Så idag satte jeg han på doen og vi snakket litt om at her bæsjer og tisser man og etter 10 sekunder begynte han og presse og han bæsjet:)) Veldig stolt mamma da altså!!! og han ble ganske glad selv, og det virket som at han syns det var litt godt.. Men siden han bare er 15 mnd, syns dere at jeg skal fortsette å sette han på do eller var det bare tilfeldig tror dere? Hadde ikke tenkt og begynne før til vår/sommeren igjen jeg, men var så morro at han bæsjet der idag. hehe..
anine&bollene Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Ja, jeg ville da hvertfall fortsatt og prøve, men bare sånn for morro skyld, ikke noe press!
Stratos med 3 barn Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 Gutten min gjorde det samme, så jeg kjøpte inn dosete og premietavle til veggen hvor vi klister klistremerker hver gang han gjør noe på do. Jeg spør han med jevne mellomrom om han vil sitte på do og svarer han ja gjør vi det. I lange perioder svarer han nei hver gang og da respekterer jeg selvfølgelig det. Susen gjorde det her om dagen når han tisset på do om morningen og han kunne stille i bhg med klistremerke i panna I bhg tar han ingen initativ om å bruke do, så der har de ikke begynt noen "trening" enda. Han er så liten enda, så han styrer hele løpet. Nå er han 22,5 mnd og har ganske så mange klistremerker på tavla si som han er veldig stolt av
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 Minsta har bæsjet på do 4-5 ganger, men det er kun fordi hun har vært naken og begynt å bæsjet på gulvet ol og jeg har løftet henne opp og satt henne på do. Så lenge det ikke blir noe press er det ingenting i veien for det.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #5 Skrevet 23. juli 2008 Det er sikkert morsomt, og det kan godt hende at han synes det er kjekt å gjøre det. Men jeg ville for all del ikke presset ham til noe eller prøvd å kutte ut bleie. De som blir avvendt tidligst, har oftere tilbakefall. Og særlig gutter... Men kjekt å gjøre ting på do innimellom da!
Søtnosmamma Skrevet 24. juli 2008 #6 Skrevet 24. juli 2008 Jeg har akkurat kjøpt potte til vesla mi. Hun er veldig opptatt av tiss og bæsj for tida og vil alltid være med meg på do. Nå sitter vi på hver vår "do". De gangene hun har tissa blir hun kjempestolt! Løper rundt og roper "tiss-tiss". Har tenkt å fortsette med "tisse-leken" så lenge det er morsomt, men vi kommer til å beholde bleia på til neste sommer - ihvertfall.
manonym Skrevet 24. juli 2008 #7 Skrevet 24. juli 2008 Er nok bare tilfeldig etter min mening, men kjempe gøy da! Gutten min har tissa 1 gang på do, men det var nok bare flaks. Setter han alltid opp på do før vi skal dusje eller bade for da går han naken og tisset mye på gulvet. Han vil alltid opp på doen, gliser når jeg spør. men det er bare rett ned på og så av igjen. Så ikke press, men ser nå bare positive ting i å la de sitte litt på do av og til om de vil.
mammasgo`jente Skrevet 24. juli 2008 #8 Skrevet 24. juli 2008 Det trenger ikke vere tilfeldig! Her i huset har vi ikke hatt en skittbleie siden hun var 9,5 mnd. Da begynte hun å bæsje på do/potta. Hun sier ifra når hun må bæsje ved å lage gryntelyder, eller hun sier tisse. Nå er hun 16 mnd og bæsjer enda på potta hver dag, og tisser på potta 1-2 ganger om dagen. Hun sier alltid ifra når hun må bæsje. Vi har aldri presset henne, det har bare blitt sånn Når hun sitter på potta fær hun ha noen leker eller hun ser i en bok. Hun synes det er veldig stas å sitte på potta! Det begynte med at hun var så hard i magen da hun var rundt 9 mnd. Hver gang jeg så hun begynte å trykke tok jeg henne med på badet og holdt henne over doen. Etter en stund skjønte hun dette, og lagde gryntelyder for at jeg skulle ta henne med ned p¨å do.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå