Gå til innhold

Hønemor?! Og røyking...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går fast trilletur med en av mine beste venninner to ganger i uken. Hun har i den siste tiden hatt flere problemer som hun sier har gjort at hun har begynt å røyke igjen. Da jeg har vært ferie har jeg ikke sett henne på to uker, men da hun kom i går så kom hun hvinende inne døren med pipelyd fra lungene og stinket røyk. Lungene hennes reagerer veldig på røyk og hun sier selv at hun "kjenner det" allerede.

Men, jeg har ikke sagt så mye fordi hun er klar over dette selv. Men i går da vi gikk på tur så fyrte hun opp en røyk. Hun holdt seg litt unna vogna, men jeg ble skikkelig forbanna. Hun har ikke gjort dette før, da hun nå har trappet opp og var helt røykfri 3 mnd siden.

Vi samsover med babyen vår på ca. 3 mnd, og han sover av og til på magen under tilsyn (tar alle forhåndsregler). Jeg vil ikke ha han i nærheten av røyk eller de som røyker, sa klart i fra at hun måtte vaske seg før hun fikk holde han etter turen.

Jeg vurderer nå å si at enten får hun holde seg uten røyk når hun skal være med oss, eller så får hun røyke alene uten oss. Er det dårlig gjort?

Jeg syns det er hyggelig med selskap, men jeg syns ikke noe om denne passive røkingen verken for meg som fullammer eller for barnet. Hun har jo klart seg uten røykingen hele tiden, helt til nå i går, og syns det er dårlig gjort ovenfor hennes egen kropp som allerede sliter (selv om dette er hennes problem), og egoistisk ovenfor oss (hun vet åssen situasjonen er med at vi må samsove og la barnet sove på magen for å i det hele tatt få noe søvn i løpet av natta og dagen). Har forklart farene rundt røyking og barnet...

Er jeg hønemor som bryr meg, eller syns dere at jeg kan sette foten ned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker *se til helvvete å la dama gjøre hva hun selv vil*

Blir også kvalm av å se du gir en forklaring på at barnet sover på magen....Hvem faen har noe med det og hvem i helvete trenger en bortfortforklaring på at du lar barnet sove på magen.?

*klasker meg i panna* over hønemødre ja

Skrevet

Selvfølgelig kan du si at enten lar hun være å røyke eller du vil ikke gå tur eller være sammen med henne. Selvfølgelig har du ett valg om du vil omgås røykere.

Skrevet

Selvfølgelig kan du si at du ikke vil ha noe av passiv røyking!!

Litt merkelig at hun venninna ikke skjønner det selv men..

Jeg røyker litt selv, men aldri foran barn, aldri inne og hadde

aldri i verden tatt med nær av at noen ikke ville at jeg skulle røyka foran

barna deres (selv om jeg aldri hadde funnet på noe sånn).

Skrevet

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahaahah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hysteriske dib-mødre på sitt beste... Babyen din blir ikke påvirket av at hun røyker!!! Nei,gud noe så tåpelig....... Er det mulig! Men takk for en god latter!! Ta heller å snu ungen din fra magen du,som er ekstremt farlig når det gjelder krybbedød. Du er ingen hønemor,du er et dumt nek...

Skrevet

Så lenge hun ikke blåser røyken direkte ned i vogna, ser jeg ikke helt problemet, så lenge dere er ute, vel å merke. Innendørs blir det jo værre, for da vil passiv røyking være vanskelig å ungå. Så hvis du og babyen er hos henne, og hun røyker inne, ville jeg bedt henne vente med det til vi var gått. Men på trilleturene får hun vel bare gjøre som hun vil. Jeg har i allefall ikke sagt fra når pappa eller svigerfar har røyket når de har vært med på trilletur, for de triller jo ikke vogna mens de gjør det.

Skrevet

Selvfølgelig kan du si fra, men jeg ville belaget meg på å ikke se noe til henne da, du hadde ihvertfall ikke sett noe mer til meg om jeg var venninna di.

Jeg syns du overdriver når du sier at barnet ditt blir utsatt for passiv røyking på denne måten.

Hønemor? Tja, jeg syns i alle tilfeller at hønemor ikke nødvendigvis er en negativ egenskap.

Skrevet

Ja, du høres ut som ei skikkelig hønemor nå!

Skrevet

Ja ,syns du er hysterisk .Så lenge dere er ute og hun går litt vekk fra vognen og ikke blåser i den retningen så ser jeg ikke problemet.

Skrevet

Kjære vene, mener du virkelig det?? Ja, du er hønemor! Dette er et typisk eksempel!

Skrevet

Folk må nå virkelig få lov til å røyke så mye de vil ute bare de tar hensyn og ikke blåser røyk på deg eller babyen.

Inne derimot er saken en helt annen. Jeg ville ikke hatt babyen min med til noen som røykte inne.

Skrevet

herregud hi..du hørres ut som ei sær tispe..

Skrevet

Nei, HI, du er ikke en hønemor. Du er en komplett idiot!

Tror du skal lese litt om hvordan tobakk fungerer, for dette hadde du tydeligvis ikke peiling på..

Skrevet

Jeg personlig syns du er jævla tåpelig...men det er meg:=)

Skrevet

Det var da voldsomt til reaksjon fra folk her. Dere er sikkert røykere selv.

HI må da få bestemme selv om hun vil at folk skal røyke i nærheten av ungen hennes.

Ingen får røyke i nærheten av ungene mine. Da får de gå en annen plass. Hvorfor i all værden skal man måtte godta at andre absolutt skal røyke rund en om man ikke like det?

Skrevet

tenker ungene dine går rundt med gassmasker også,i fare for å innhalere skadelige stoffer..huff,huff for noen begrensninger i livet.hvis dette er så stort problem for hi må hun da for pokker gå på tur alene.sære kvinnemenneske!

Skrevet

Ja du er litt hønemor. Jeg røyker ikke selv, men har fler venninner som røyker. Så lenge de gjør det ute og ikke rett i fjeset på den lille er det greit for meg. Det er jo ikke snakk om store mengder. Alle vasker hendene sine før de ta i egne/ andres barn så det har jeg aldri tengt noe særlig over.

PS: Det er faktisk farligere for barnet ditt å sove på magen enn om du hadde røykt 20 sigaretter inne med barnet hver dag. Tenk over det!

Skrevet

Hadde jeg hatt deg som venn hadde jeg seriøst vurdert å røyke noe sterkere enn tobakk på turene våre.(Les:jazztobakk;)

Jerk!

Skrevet

hjelper det å vaske hendene før man tar i barna? vil tro at det er mere skadelig at man puster dem opp i trynet rett etter man har røykt, enn om man har røyklukt på fingrene.

og ja jeg synes du er hysterisk. man kan jo ikke nekte andre å røyke på en offentlig vei bare fordi du befinner deg der. sitter du inne på 17. mai kansje?

enn når du skal inn på et kjøpesenter der det konstant står en haug mennesker og damper rett uttafor døra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...