Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Passer barnet til en venninde mye for tiden da hun jobber og det er sommerferie. Vi har jevngamle barn.... Men driver å handler inn til nye huset som vi skal flytte til snart, og har derfor en del å drive med om dagen... Ingen problem å sette dem begge i bilen å hente alle disse store tingene, har stor bil og kjøper en del på salg når de dukker opp.. å da kan vi ikke vente lenge med å dra å kjøpe for da er det utsolgt! Og som sagt... ingen problem med å ta barna i bilen men hun har jo ikke bilsete til barnet!! De er 5 år gamle, hun har ikke lappen men de gangen hun sitter på med noen sammen med barnet kjører de uten bilsete og det nekter jeg å gjøre. Jeg MÅ få ordnet disse tingene og kan ikke være landfast uten bilsete.. så da er greia.. lavær å ordne til oss selv, kjøre uten bilsete eller hun kan ikke gå på jobben.. de to siste alternativene er omtrent uaktuelle men fanken jeg vil prøve å ordne for oss selv også. Har igjen 4,5 uker til termin og skal snart flytte og trenger å ordne dette... Vet ikke hva jeg skal gjøre, kunne lånt sete men har ingen å låne av for alle bruker jo dem selv da...
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 En pute å sitte på for man kjøpt for hundre lappen og vil ikke mor spandere på dette hadde jeg driti i å ha barnet på sete.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 Viss de er fem år så er det vel bare sånne enkle seter de trenger..? Du kan jo bare be henne kjøpe seter til barna siden du er så grei å passer de. Dersom hun ikke har tid til å kjøpe seter, så kan hun jo bare gi deg penger til det:-) Det er jo faktisk DU som får bot dersom barna ikke har bilseter i bilen du kjører, så syns jeg faktisk du kan kreve at hun kjøper et bilsete. Enten det, eller så får hun ikke gå på jobb.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 Jaja, burde vel si takk for svaret men det gjør jeg ikke... Det er ikke et alternativ for meg å farte rundt med barn på 5 år i bil uten pute/sete..
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #5 Skrevet 23. juli 2008 Ja sant, mitt barn har selv bare pute, tok av ryggen for en stund tilbake, så det er kun det som trengst. Jeg vet hun sliter maksimalt med økonomi og det er kun på de betingelser jeg passer barnet (at hun går på jobb) passer ikke til fest. ja jeg får bot og jeg tenker jo litt på barnet med sikerhetsselen oppi halsgropen og utfallet av evt krasj.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå