Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg er gravid og røyker, begynte nu etter å ha holdt opp 7, 5 mnd i svangerskapet.

og nu i uke 34 datt gammel vanen tilbake. vet jo at det ikke er bra.

men bare litt:(((((((( uff!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vært flink som har holdt deg så lenge;o)

Skrevet

Har du prøvd å lese boka "endelig ikke røyker"? Den hjalp meg da jeg slutta for noen år siden.....(måtte lese den 2 ganger)

Den hjelper deg til å se på røyk som noe som IKKE er godt.

Når du har forandret tankegangen er det mye lettere å ikke gå tilbake til røyking enn om du slutter bare på viljestyrke.....;)

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt jeg! Gikk hele det første svangerskapet med kraftig røyksug som aldri gikk over! Grusomt! Begynte igjen da ungen var 2mnd. Det har heldigvis gått bedre å slutte denne gangen! Tenk på oss røyksugne når du tar en røyk a... Kunne godt tenke meg å begynne igjen...

Skrevet

Se på det som en seier for alle de røykene du IKKE tar, at du har klart å holde så lenge er dritbra!!!

Prøv å fortsette med å utsette hver av røykene dine litt og litt, så blir d færre av de også!!!

Vet det er vanskelig!!!

Keep up!!

Skrevet

Uff, det e rjo ikke bra. Du får prøve å ta deg i nakken. Har selv røyka, men ikke i svangerskapet. Kutta tvert ved positiv test og kommer ikke til å begynne mens jeg er gravid;) Er tiden etter som muligens blir tøffere når babyen er ute tror jeg..

Skrevet

Jeg skjønner at det er veldig vanskelig. Sluttet selv når jeg ble gravid og synes egentlig det ikke var så vanskelig. Men, så var jeg på kontroll for keisersnitt i uke 35 og fikk dato for når jenta skal bli tatt med ks og etter det har jeg blitt så røyksugen. Tenker mye på det. Vet at jeg ikke kommer til å røyke så lenge jeg er gravid, men er redd for at jeg skal begynne igjen rett etter fødselen.

Har du lest "endelig ikke-røyker" ? Den hjalp meg til å slutte. jeg leste kjapt igjennom den den dagen jeg fikk positiv test og etter det har jeg ikke røyka.

Med førstemann tok jeg hypnose, funket jo på et vis det også, men begynte å røyke igjen etter fødselen, da.

Lykke til......... : )

Skrevet

Du får tenke på alle du ikke har røykt, og prøve å drøye hver gang røykesuget melder seg, slik at det blir færre om dagen.

Lykke til. Forstår at det ikke r lett, tviler på at jeg klarer å holde meg lenge etter fødselen, men holder meg så lenge jeg klarer.

Skrevet

Men kjære deg.. hvor er viljestyrken?????

Jeg har selv vært røyker, og røykte frem til jeg fant ut at jeg var gravid med førstemann, da var det full stopp. Selvfølgelig var jeg tidvis røykesugen, spesielt når jeg dro til syden i uke 14 med tre røykere...! Festlig!! Anyway.. nå har du klart å være flink så lenge.. hvorfor sprekke nå? Og vet du hva.. jeg syntes du burde sjerpe deg.. innse at babyen i magen din får "vondt" hver gang du tar ett trekk. Jeg skal ikke trekke frem alle bivirkningene av at du velger å røyke, for det er du nok klar over. Slutt å vær så egoistisk, og stopp NÅ! Du velger selv om du vil røyke, det er INGEN som tvinger deg, og du DØR IKKE dersom du ikke tar den røyken du har veldig lyst på! Tving deg selv til å la være! Du klarer det dersom du vil! Ikke meningen å være krass mot deg, men det er til ditt eget og ikke minst barnet ditt sitt beste. Fortjener ikke ditt ufødte barn bedre??

Styrkeklem til deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...