passilurken Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 av alle ting jeg kunne få, har jeg klart å få kolikk!!! livredd for at noe var galt med nurket gikk jeg krokrygget til legen for å få beskjed om at det bare var kolikk og at nurket er helt ok. flere som har hatt det her inne og som vet hva jeg kan gjøre for å få det bort? skjønner godt små babyer som skriker seg hese, jeg... pokker så vondt!
Skravlefruen med huleboer Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Har ikke erfaring med akkurat kolikk, men har god erfaring med trøblete tarmer og mye luft. (som igjen gir luftsmerter...!) Vet du hva som har utløst kolikken?? Er du intolerant mot noen typer matvarer? Her er noen tips iallefall: Spis til regelmessige tider Unngå store måltider Drikk mye vann Bruk lite kaffe Spis ikke mer fiberrik mat enn du tåler Før dagbok over forhold mellom matvarer og plagene Prøv deg litt frem med frukt, grønnsaker, meieriprodukter og melvarer og noter i matdagboken Ta dagboken med til lege og få deg undersøkt Hva sa legen at du skulle gjøre da? Har du diare?Forstoppelse? Og.. sist men ikke minst.. kan du spise siloxan eller minifom? det hjelper iallefall på å få ut luften!
Endeligtobarnsmamma Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 ja takk, kjenner det problemet der ja.... I uke 7-8 tror jeg, lå jeg og vred meg i smerte på badegulvet. Visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Mine problemer skyldetes luft i tarmene og jeg brukte noe som minifom (tror jeg) som man får kjøpt på apoteket. Det hjalp i alle fall meg. Nå i uke 13 er luften der fremdeles i ny og ne, men smertene har jeg ikke merket på maaaange uker heldigvis
passilurken Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. juli 2008 takk for gode råd! legen mente det kunne være fordi jeg spiser for mye havregyn og dermed får for mye fiber i meg. og jeg sliter jo litt nå når jeg ikke skal spise det på en stund! det er jo det jeg har overlevd på frem til nå...gått ned i vekt har jeg også. heldigvis har jeg litt å tære på da;) kanskje jeg skulle tatt en tur på apoteket og forsøkt minifom som dere begge nevner... takk for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå