vitrehei Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 hvor kjøper dere uniform og navneskilt? hvilken sko bruker dere? hva er forskjellen da på dose, mendge og styrke ? såg noen nevne det her for litt siden? Har dere noen gode råd å gi som jeg kan ta med meg på veien i studiet? Gleder meg utroligt.
Gjest Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Vi får vel info om dette i åpningsuka vil jeg tro :-) Uansett er det kjekt å få litt tips ang hva slags fottøy som er mest praktisk, har sett mange pleiere med glogs og glogsetterligninger....ellers så er helsesko fortsatt vanlig har jeg sett ( vært endel på sjukehus og legevakt denne våren)..
Gjest Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 ps. jeg har et par Flyfot helsesko som jeg bruker når jeg tar helgavasken, de er faktisk 10år gamle, men like gode enda faktisk....vaska endel ganger er de også....slitt og ser jævlig ut nå da, men sabla gode..så jeg tror jeg ska kjøpe et nytt par rett og slett..
vitrehei Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. juli 2008 ja, jeg fikk info fra skolen i posten om at det er flott om vi skaffer oss uniformer o.l, før skolestart. På skotøy stod der bare at det ikke skulle være badesko (da tror jeg de mener crocks faktisk), sandaler. de måtte være4 stødige og gode på foten og gjerne ustatiske.
hit og dit Skrevet 23. juli 2008 #6 Skrevet 23. juli 2008 Eit eksempel: Dose måles i mg Mengde i ml Styrke mg/ml
Bring_it_on!!:)) Skrevet 23. juli 2008 #7 Skrevet 23. juli 2008 Jeg er ikke sykepleierstudent.. Men kan tipse deg om at de har veldig mye bra på sabo.no og ican.no Jeg har bestilt fra de begge og rask levering begge steder.. =) På sabo har de kjempefine navnskilt i alle varianter..
Bring_it_on!!:)) Skrevet 23. juli 2008 #8 Skrevet 23. juli 2008 Og sko... Jeg sverger til ecco.. De passer veldig fint til mine ben.. Har også et par timberland sandaler som jeg bruker endel nå som også er veldig gode.. =) Men hver obs på at man SKAL ha reim bak på hælen når man arbeider i helsevesenet..., ellers så kan forsikringen faktisk ikke gjelde skulle du f.eks snuble og brekke noe på jobb..
lisabet med gutt og jinte © Skrevet 23. juli 2008 #9 Skrevet 23. juli 2008 Hei, jeg fikk infobrev fra studiestedet mitt i dag og de anbefalte å bestille uniform fra enten www.praxis.no eller www.Health-Workers.com Skoene skal være svarte, hvite eller brune. Selv sverger jeg nok til de samme som jeg bruker på jobben min på kiwi hvor jeg går opp mot 12000 skritt daglig, nemlig MBT-sko. Uniformen skal være hvit med 3/4 lang erm.
OneOfTheBoys Skrevet 23. juli 2008 #10 Skrevet 23. juli 2008 Uniform kan du kjøpe brukt på sykehuset for en tier! ANBEFALES. Er svindyrt å kjøpe ny, og det er ikke så mye du får bruk for den. Anbefaler sabo.no til kjøp av søsterur og navneskilt. Et tips er at det er lurt å bestille skilt med bare fornavn, ellers må du ha ett nytt når du skal i praksis i psykiatrien/ hjemmesykepleien. Jeg har akkurat kjøpt MBT sko. Det skal visst være det beste for rygg, knær og ben! Ellers er det det samme for skolen/ praksisstedet om du bruker crogs, rene joggesko eller ecco! Bruk det som passer for deg! Masse lykke til da;)
vitrehei Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #12 Skrevet 24. juli 2008 en ting til, hvor henvender jeg meg når jeg skal spørre om å få kjøpe brukte drakter? er de ikke litt slitt da eller? =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå