Gå til innhold

Abort, ikke et krangle innlegg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg gikk på videregående var jeg en som sto på en hver tue for en hver kamp som jeg mente ikke hadde flertallets forsvar. Så i min klasse og også i elevrådet der jeg seff var superengasjert leder var debatter som abort oppe i tide og utide. De aller aller aller fleste var for frivillig abort. Husker kun to andre i klassen min som var mot abort. De var begge medlem av det lokale menighetshuset. Aldri ble det brukt ord som drap, men selvfølgelig mente vi at vi snakket fosterets sak. Jeg liker fortsatt ikke abort, men jeg reagerer på at retorikken blandt mødre som tilsynelatende ikke har noen religiøs fanatisme går så hardt ut. Hardere en en tennåring. Virker litt som en gjeng blitzere med farget blått hår som står å skriker Ned med makta, når de selv får dekket både utdanning og bøker.

Det er noe med å feie for egen dør først.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et flertall for en sak betyr ikke nødvendigvis at det er sannhet og rettferdighet de står for.

Se på alt Hitler sto for, og alle millioner av mennesker som fulgte han blindt i kampen mot jøder, homofile, sigøynere osv. osv.

Jeg taler fosterets sak, og skjemmes ikke av det heller. De er og blir den svakeste parten i hele abortdiskusjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...