Gå til innhold

Litt ekkelt spørsmål, setter pris på svar..=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har endel utflod, men det er velgig tynt og fargeløst, nesten som vann. Litt spesiell lukt og. Har noen en ide hva dette kan være..?

Har også en litt annen form for utflod, det er bare litt, men hver dag. Det blir hvitt og stivt..

Skjønner det er ekkelt, men lurer sånn..=)

Er 18 uker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene! Hehe. Det er ekkelt og jeg blir avogtil paranoid og lurer på om det er fostervann siden det er så tynt. Jeg er ganske så sikker på at det bare er utflod. Har begge varianter for å si det sånn jeg og, hehe.

Skrevet

Hvis det er helt vanntynt og blankt ville jeg testet at det ikke er fostervann. Hvis du lekker er det bra og vite, for da er det noen forholdsregler. Mener du kan ta med en truse med "utflod" til legen, og så dytter de på en slags testpinne. Nesten som sånn blod-test på CSI vettu.. Men det kan jo være bare vanlig utfold også.

Skrevet

Sånn hadde jeg det forrige gang jeg var gravid og har fått det denne gangen også. Jeg tok opp problemet med jordmora som sa at det tynne som kommer er små dråper urin pga større press på blæra og det hvite litt tykkere er fra sjeden der det er normal å ha mer utflod enn normalt når man er gravid. Bruk gode truseinnlegg for dette varer svangerskapet ut, dessverre.

Skrevet

jeg har akkurat samme ekle problemet :) det er bare å slenge på seg truseinnlegg for resten av svangerskapet, desverre...jeg tok det opp med jordmora også, og hun mente det ikke kunne være fostervann. mest sannsynlig er det lillegutt som ligger og trykker på blæra mi.

Skrevet

Jeg har også sånn utflod nå, kom plutselig, og jeg begynte å lure på om det var fostervann jeg og. Men etter mye inspeksjon fant jeg ut at det var ikke det, ligner på veldig tynflytende slim. Skal likevel ta det opp på neste kontroll, sånn for å være sikker, men godt å høre at flere har tyntflytende utflod her :)

Skrevet

Ellers så kan det høres ut som bakeriell vaginose. Men det lukter veldig stramt, så tror du ville kjent om det var det.... Kan til og med lukte gjennom bukser.

Det må behandles med respept-medisin isåfall.

Skrevet

Har vært plaget med dette jeg også, dernest utenfor graviditeten. Som det står skrevet over her, kan det være bakteriell vaginose eller noe slikt. Lukter ille vondt og er sjenerende spesielt for den det angår.

Jeg fikk ikke noe for det, og etter en stund så gikk det over av seg selv.

Men det er også noe som kan komme og gå, bare å snakke med fastlegen om det.

Skrevet

forige svangerskap, hadde jeg vanlig utflod, men plutselig i uke 37-38 syntes jeg det kom så mye.. dro inn til sykehuset, 2jm trodde det bare var urin, men måtte si at nei.. vet hva urin er.. detter er ikke urin.. begge jm, like overrasket.. det var fostervann.. ble satt i gang..

Skrevet

Jeg var hos jordmor i dag, og hun virket veldig ubekymret for det. Hun mente at hvis det var tilsvarende en teskje så var det fostervann, og det tror jeg ikke det er. Ganske sikker! Men det er allikevel litt ekkelt ikke å vite. MEN; sansynligheten for at jeg hadde reagert på det hvis det ikke hadde vært for alt jeg har lest her inne, så spørs det.

Skrevet

Hei!

Jeg har ikke samme problemet selv, men jeg og jordmor snakket litt om forskjellige forandringer i utflod og sånn. Og hun sa at det er enkelte som faktisk får så stor økning i utflod under svangerskapet at du kan sette en kopp under og den vil fylle seg opp ganske raskt.. Så JEG tror ikke du trenger å være bekymret, men det er bare min mening :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...