Gå til innhold

hvis vannet går??? noen spm!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg bor for tiden hos min pappa siden det er mye nærmere til føden enn der jeg bor egentlig, men jeg er så redd for at vannet skal gå på natta å i den nye senga han har kjøpt.. er det noen som har noen råd om hva man kan gjøre? for å ikke ødelegge madrassen? er det lett å vaske av, lukter det?? er førstegangs så er helt grønn på det området.

noen flergangsfødende som har historier om hvor og når vannet har gått hos dere??

og en ting til... om vannet går, skal man ringe føden med en gang eller vente å se om man får rier???

ble mange spørsmål her, men er som sagt førstegangs å lurer på alt og ingenting :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm..du kan legge et sånnt tisselaken under feks..eller en svart plastikkpose under lakenet hvis du er redd for d..

mitt vann gikk om natten,men jeg trodde jeg skulle på do,d var først år jeg reiste meg opp av sengen d fosset..men d kan jo skje i sengen forde da..jeg var kanskje heldig?:)

d skal ikke lukte noe særlig,litt søtt..

når vannet ditt går så ringer du føden..sikkert mangen forskjellige svar på akkuratt d området der,men d er jo d som er d tryggeste synes jeg da..da vet de om deg..å de sier om du skal komme elle vente:)

Skrevet

Du kan kjøpe "tisselaken" (vet ikke hva det egentlig heter). Brukte disse under vanlig laken på førstemann og tror du får kjøpt disse hos Princess eller KID eller noe sånt som metervare. Dette er stoff med et slags plastlag på undersiden og skal hindre væske i å trekke inn i madrassen.

Som oftest vil ikke vannet gå før under fødselsforløpet og dermed vil du ikke merke noe til det. Men det kan jo skje før fødselen er igang og det er litt forskjellig praksis på hva du skal gjøre fra sykehus til sykehus. Min erfaring er at du ikke trenger legge deg ned dersom hodet er festet, men jeg ville uansett ringt til føden med en gang dersom vannet går, de vil kunne svare deg på hva du skal og ikke skal gjøre.

Lykke til!

Skrevet

engagns sengebleier som man bruker på aldershjem og sykehjem da?

Visst du har et sånt under der du skal ligge, så vil det beskytte madrassen.

Jeg har aldri opplved vannavg hjemme selv, så jeg ligger jo uten noe som beskytter min madrass. Aldri tenkt over det egentlig.

Skrevet

takk for svar jenter, har ikke kid eller princess i nærheten, så jeg vurderer å legge en søppelpose under lakenet hehe.. tenkte også på disse kladdene som blir brukt på sykehjem, men hvor får man kjøpt det.. på apoteket??

Skrevet

Kjøp slike "engang tisselaken" som du bruker på gamlehjem. Koster 6-7kr stk på apotektet....

Skrevet

Jepp, kladder i forskjellige størrelser og tykkelser får du kjøpt på apotek :)

Skrevet

da får jeg ta meg en tur på apoteket... bare synd et ganske så nært familiemedlem jobber der da hehe.. ser sikkert lur ut der jeg står med tisselaken i hånda :-D men men må vel til, så jeg er sikker på at senga ikke blir våt, kansje jeg må legge en slik i bilsetet også hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...