Gå til innhold

Synes "alle" har tre barn, jeg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så rart, for det sies jo stadig vekk at norske kvinner føder for få barn, men både her inne og på bim er det jo så utrolig mange som har tre barn. Eller er det bare jeg som innbiller meg ting?

Jeg venter min tredje nå, og folk kommer med mange rare kommentarer, som at vi kan starte barnehage osv. Men jeg ser jo flere og flere familier som består av to voksne og tre barn. Jeg som hadde lyst til å skille meg ut litt. Må vel ratt få fire, da, hihi.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes jeg ser det samme. Av de som ikke får to-tre barn har de fleste medisinske årsaker til det, mens ønsket har vært å få tre.

Kanskje det er slik at en del får tre barn og en del forblir barnløse eller får barn så sent i livet at det bare blir med ett? At det er det som gjør snittet lavt.

Skrevet

Ikke jeg. Jeg har to barn og det holder nok for meg.

Orker ikke tre, men det er på grunn av økonomiske situasjoner også.

Skrevet

Har selv lyst på ihvertfal tre barn :)

Skrevet

Selv har jeg tre barn, og er fornoyd med det.Mannen min har 1, saa da har vi 4. Er ganske irritert over at samfundet er lagt opp til to. Alle reiser, hoteler osv. Har tilbud om 2 voksene og 2 barn. Flere flyselskaper som har nektet meg og bestille billet for 1 voksen og 3 barn. Her hvor vi bor har de fleste 1 barn, og alle syntes vi er rare og spor om hva vi skal med ett fotballag!!!

Skrevet

jeg også venter mitt 3. :)

Men min samboer venter sitt 2.

Så til sammen får vi 4 barn :) Men jeg har iallfall gjort jobben min med å produsere barn. 3 biologiske får vel holde :) Han greier seg nok med 2 :)

Så vi blir en bra gjeng når vi har alle sammen da :)

Skrevet

Føler også at veldig mange får tre barn. Like vanlig som to syntes iallefall jeg det er.. Men jeg vet ikke statisisk sett da, er jo mange som kanskje teller med barn fra tidligere forhold, og hvis disse blir telt på begge sider blir det jo litt feil. Men føler som deg at mange her inne og mange i nærmiljø har tre barn..

Skrevet

Synes i hvert fall det er pussig når folk snakker om 3-4 som "wow, mange barn", for det er da både veldig vanlig og ikke noe stort antall.

Har selv 8 nå, men syntes heller ikke at vi hadde mange den gangen vi hadde bare 3-4.

Skrevet

Vi har 2 barn, og ønsker oss nummer 3 snarest hehe.

Skrevet

Vi har to, og det er nok for oss! Har ikke lyst på en nr3 ;)

Skrevet

Har alltid sagt jeg skal ha 3 barn, nå har jeg 2, er ikke sikkert det kommer en nr 3 heller, men samboern har ei fra før, så vi har jo 3 barn da;)

Skrevet

Har to, men prøver å få tre;0)

Skrevet

Wow, Oktaviastar. 8 stk! Det er heftige greier :)

Vi har snakket om fire, faktisk, men familien er veldig negativ. Skjønner ikke hvorfor, men jeg har fått beskjed av mora mi om at jeg må sterilisere meg nå, og svigers gjør narr av oss hvis vi tilfeldigvis er slitne en dag. "Hvordan skal det gå med tre, da, hahaha". Så vi kan aldri gi uttrykk for frustrasjon eller ha dårlige dager, da får vi bare sånne kommentarer. Og hvis vi skal få det servert resten av livet, vet jeg ikke om vi vil ha flere. Man skal selvfølgelig ikke la det styre valget, men det er jo temmelig slitsomt, da.

Skrevet

Jeg er oppvokst i en familie med tre barn, og det er mannen min også. Moren og faren min var i en familie hvor de var tre søsken. Det var også moren til mannen min. Så det er likssom prentet inn i oss at en familie inneholder tre barn. (Mannen min har et barn i tillegg, fra før av da, men henne har han så og si aldri bodd sammen med. Kun hatt på samvær).

Skrevet

Det er veldig rart det der. Og at alle syns at det er såååå mange er kjemperart. Men det kommer kanskje an på hvor i kandet du er? Der jeg kommer fra er det ingen som sier at vi er mange søsken, og vi er fem :) Her jeg bor nå derimot, syns de det er helt villt med mer enn to unger...

Skrevet

Jeg synes alle er gravide jeg, da. Jeg som antakelig ikke kan få barn ser gravide over alt!! :))

Det er koselig det altså, jeg har forsonet meg med min situasjon og ser at meningen nok er at jeg skal ta vare på andre barn enn biologiske, og det er faktisk en ære det også.

2 eller 3 eller 5 barn - ta i mot de som kommer og vær tilstede i øyeblikket! (og husk å tenke litt lenger enn nesa rekker ;))) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...