Gå til innhold

Ibux og prøving...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er kanskje et litt rart spørsmål... :)

Vi skal prøve nå denne mnd for første gang etter en MA. Venter EL om ca 2 uker, når bør man slutte å ta Ibux? Sliter en del med migrene så det er greit å kunne ta ibux så lenge som mulig... Men sitter det igjen i kroppen en stund, slik at det kan skade et evt foster som blir laget om noen uker, eller blir det skilt ut av kroppen fort slik at det er trygt å ta ibux frem til EL?

Noen som vet dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det sies at man ikke skal ta ibux i prøveperioden,men på pakkningen står det vel at det ikke skal tas av gravide over 6 mnd!? har ikke noe klart svar til deg,men jeg kuttet det helt ut og tar paracet i stedet! ellers så vet nok legen din hva du kan ta i stedet for ibux=)

Skrevet

Hei,

Jeg sliter også med en del migrene og hodepine. Da jeg var graivd, for 14 år siden, visste jeg ikke at jeg var gravid før etter IKM. (Vi var ikke prøvere nei.) Da hadde jeg dyttet innpå med både Ibux og Naproxen ukene før unnfangelse og også de to ukene jeg var gravid, men ikke visste det... Har tatt Ibux ett par ganger de siste månedene pga. hodepine og mensensmerter, men prøver å holde meg unna. Problemet er at man har en jobb som må gjøres, og det er umulig med kraftig hodepine...:)

Jeg snakket med en venninne, som er sykepleier, og hun sa at grunnen til at man ikke skal ta Ibux/Naproxen i prøverperioden er at det kan gi økt fare for blødning.

Skrevet

tusen takk for svar begge to! :)

Det er kanskje best å bare holde seg unna og være på den sikre siden... Litt må vi jo tåle, det blir nok verre når en evt fødsel står for tur! ;)

Håper bare ikke jeg må gjennom mange prøveperioder uten noe for migrenen...

Skrevet

Jeg har også hørt at man skal holde seg unna ibuprofen som er i Ibux. Tror det er bedre med paracet da.

Jeg er forresten veldig plaget av migrene og tar normalt både Zomig og Almogran. Har også tatt paralgin ved de verste anfallene. Jeg har konferert med legen min før prøvingen og hun har skrevet ut Trandate blodtrykksmedisin istedet til meg. Hun sier at ingen migrenemedisin skal tas når man er gravid. Prøvde Trandate nå denne uken og det fungerte faktisk fint. Nå skal det sies at jeg også har moderat høyt blodtrykk da og migrenen kan skyldes dette.

Skrevet

Jeg har kuttet helt ut ibux siden jeg vil bli gravid. Mot hodeverk og migrene benytter jeg kun pinex siden jeg ikke tåler paracet. Pinex funker flott for meg, og dessuten er de billigere enn ibux.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...