Gå til innhold

Røyking og barnefar.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen svare meg, er det jeg som blir urettmessig sur når samboer ikke "er motivert" for å slutte å røyke, mens jeg heldigvis har klart det (etter mye slit, har røyka mange om dagen i mange år)? Er over halvveis i svangerskapet nå, og han sier surt at jeg må slappe av og at han skal slutte en gang før bebis blir født. Jegblir stresset av å ha røyk i huset, redd for å sprekke. Og ikke minst så er det ekkelt å legge seg om kvelden sammen med en som stinker. Det er hva jeg synes, og jeg blir sur på samboer når han står og røyker foran meg. Bør jeg prøve å jekke meg ned et par hakk? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes egentlig at samboeren din også bør jenke seg litt og ta litt hensyn til deg og barnet.

Jeg hadde nok bedt han om å røyke ute nå som det er sommer og under vifta om vinteren dersom han ikke slutter.

Skrevet

... under vifta på kjøkkenet, altså...

Skrevet

Skjønner godt at du blir litt sur, jeg...jeg sluttet å røyke for 2 år siden, og det gikk veldig greit for meg. Men skjønner jo at det ikke er like lett for alle. Jeg har veldig lyst til at samboeren min skal slutte å snuse (ikke at det plager meg så voldsomt, men jeg finner posesnus OVERALT), men han klarer ikke.

Røyker han innendørs? Da hadde jeg i alle fall blitt sur, for det kan være skadelig for barnet. Men om det hjelper å bli sur, det er en annen sak...:-)

Skrevet

HI her

ser at jeg formulerte meg litt utydelig, jeg blir stresset av at det ligger sigarettpakker og slenger rundt i huset, og da redd for å sprekke. Tenker mer på røyk når jeg ser det og har det tilgjengelig enn når det ikke er rundt meg. Samboer går ut og røyker, noe annet hadde vært heelt uaktuelt ;)

Skrevet

Røyke inne i huset er vel litt dumt for deg. I forhold til at du er gravid og at du har klart å slutte selv. Jeg synes i det minste at han kan gå ut å røyke når han må ha seg en blås. Kan du ikke spørre han om det da? Så får han tatt seg en røyk, også slipper du å ufrivillig puste inn all røyken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...