Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å kjøpe brystpumpe før fødselen? Anbefales det i tilfellet å kjøpe manuell eller elektrisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann :)

Er enda 9 uker igjen til termindatoen min og jeg kjøpte elektrisk pumpe i dag for å være sikker på at jeg har den til barna kommer. Kjøpte den på Apotek 1 og kostet rundt 1000 kr... Så etter pumpe i sverige og de skulle har 1999 svenske for den... DYRT....!! Kjøpte samtidig 6 flasker som passer til pumpa, ekstra smukker som passer til barn fra 0 mnd samt flaskesterilisator. Alt kom på ca 1700 kr og er vel invistert når man venter twins :)

Skrevet

Jeg har også kjøpt en el. pumpe (medela swing). Skal relativ tidlig tilbake til jobb er derfor avhening av å prøve å få det til iallefall...

Skrevet

Det er absolutt ikke noe must å kjøpe pumpe før fødselen. Viser det seg at en har behov for det i starten, leier de fleste helsestasjoner ut elektrisk pumpe også.

Til bruk for litt pumping for å ha melk i fryseren holder det rikelig med en manuell pumpe. Jeg brukte det også til tilnærmet fullpumping en periode fordi jeg synes Avent sin manuelle pumpe som jeg har er mye mer behagelig å pumpe med enn den Medelaen elektriske som jeg leide. Men det er en smakssak også da. Elektrisk pumpe er jo også gjerne litt større å dra på også, om en skal pumpe på jobb og slikt.

Blir selvfølgelig noe annet om en vet at en føder for tidlig/venter tvillinger og slikt, men som "vanlig" førstegangsfødende hadde jeg drøyd innkjøp av pumpe til jeg fikk se behovet. I alle fall ikke kjøpt en dyr elektrisk uten at jeg hadde behov for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...