*jaja* Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Hei. Tar dere med barna hver for seg ofte? Jeg har to jenter på 5 år og 2,5 år som er ganske sammensveiset. Tror de har godt av å være fra hverandre av og til. Hvordan gjør dere det med søsken? Kan en av foreldrene dra på tur med kun et barn f.eks???
Nilena Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Vi prøver å ta med barne hver for seg ofte, for det er noe de setter stor pris på. Nå er det et vidt alderspenn på mine, så da er det kanskje enklere. Eldste er 10, mellomste snart 5 og minste nettopp fylt 1. Men som oftest for å få alenetid med hver enkelt, så blir det at vi lar de andre ligge bort eller noe. Da legger de ikke så mye merke til at den ene som er igjen sammen med oss for mye oppmerksomhet, om du skjønner hva jeg mener? Nå i helga f.eks. skal mellomste være med besteforeldra på campingtur, eldste skal til pappa'n sin (har en fra et tidligere forhold) og minsta skal være hjemme med oss så vi får dulla litt med henne før hun begynner i barnehagen på mandag...
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 JAda, vi gjør ting sammen med ett eller to av barna innimellom, uten at alle nødvendigvis må være med. Kan være en tur i skogen, se en film en kveld etc.
*jaja* Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. juli 2008 Tusen takk for svar. Tror vi skal gjøre mer slikt. De er veldig tett knyttet disse to. De er sammen hele tiden både hjemme og i barnehagen. Størstejenta vi ikke leke med nabojentene på samme alder hvis ikke lillesøsteren blir med. Greit å bli kjent med de før skolestart liksom. Størstejenta vi egentlig ikke gjøre noe som helst uten lillesøsteren sin! Det er også en del krangling for tiden, blir bare mer og mer. Tror jeg tar med minstejenta på hyttetur i helgen slik at størstejenta får være hjemme og kose seg med pappaen Takk for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå