SuperGlad Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Flyttet i juni, meldte flytting til folkeregisteret i begynnelsen av juni. Fikk beskjed på nav at det kom til å ta en ukes tid før de fikk overført mine saker til det andre navkontoret. Dro derfor på det nye kontoret å snakket med de, og de sa jeg bare kunne levere søknad på utvidet barnetrygd, overgansstønad og stønad til barnetilsyn der siden de skulle få saken min straks uansett. Ringte i forrige uke for å sjekke om saken var behandla, de hadde INGENTING på meg de! ringte gamle kontoret å de skulle føre over saken med en gang. Ringte i går.... de hadde enda ikke fått sakene mine. Måtte ringe til det "gamle" navkontoret å purret på de. Saken ble overført i det jeg snakket med en saksbehandler,han gjorde det der og da. Ringte for å sjekke igjen i dag, de hadde fått saken min. Spurte da om de kunne behandle søknadene mine så kjapt som mulig siden ting hadde gått så tregt. De fant da ikke noen søknader på meg. Ble satt over 4-5 ganger å måtte forklare alt om og om igjen. Fikk til slutt beskjed om at en fyr skulle ringe meg når han fikk sjekket om søknadene lå ubehandlet et eller annet sted... Så her sitter jeg da, 1,5 mnd etter jeg har levert søknaden, med INGEN fremgang. Må kanskje søke på nytt å vente atter en gang......... Jævla nav..........
Gjest Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Det dukker helt sikkert opp igjen!! Er helt typisk NAV. De rotet bort mine papirer også når jeg purret. Endte med at jeg dro inn for å skrive under på nytt. Da gjekk det et par dager før hun ringte å sa at ting ikke var i orden og at hun husket papirene mine igjen da. "Det var jo du som......" Åhh! Var hardt men saklig, det er hvertfall da jeg har fått fremgang på de. Når jeg hører om alle de som har blitt usaklig mot saksbehandler osv har det bare gått senere. Setninger som "jeg trenger pengene sårt nå" hjelper på. Selv om det ikke er noe gøy og føle at en må krype og tigge for å få penger enn har krav på!!
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 JA, jævla NAV!!! Hater de for øyeblikket ganske intenst selv!!! Vært sykemeldt siden midten av april, de skal betale sykepenger og jeg har fortsatt ikke fått noe:( Er sååå lei av å sitte i tlf med de hver dag hvor de opplyser meg om at de ikke har inntekts og skatteopplysninger?! NEIVEL!!!! Jeg har levert ALT, regnskapsfører har sendt de ALT 3 ganger, så hvor er da opplysningene????? Fy faen altså!! Hadde termin i går, men sykepengene skal regnes i foreldrepengene som betyr at jeg ikke får de med det første heller!!! HORRIBELT!!!! HATER NAV!!!! Sympati herifra:)
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 Mektig irritert på NAV jeg også!!!! Fødte i august, klaget på fødselspengene i oktober. Fikk avslag, men medhold i 3. instans i mars(!) Det ble da henvist til hvilken paragraf mitt nærmeste nav-kontor skulle bruke. Sendte på oppfordring flere lønnsopplysninger i mars/april. Purret på de nå i juli, oisann de skulle se på det samme uka. Etter to uker ringer jeg opp igjen; saken er ikke ferdigbehandla men de kan ikke se at jeg har rett på noe annet grunnlag. HALLO!!!! Skal si jeg ble brysk og bestemt da, de har jo f.... i meg til og med en paragraf å følge. grrrr
SuperGlad Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. juli 2008 litt på 3 ringte han mannen sm letet etter papirene. de fant de ikke. så han skulle ringe meg i morgentidlig så skulle vi avtale når jeg skulle komme nedover i morgen. Spurte om rask behandlingstid, å da sa han at vi kunne prøve å få det til allerede i morgen :-) Så er blitt litt blidere på nav siden før i dag ja :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå