Zeke Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 er det noen som kan litt om dette når det sitter på hjernen, jeg har det på hjernen men veit lite om det annet enn at jeg skal på sykehuset i aug. å starte på behandling da men hvilken behd. er vanlig?
Snappie Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Det kommer ann på hvor i hjernen du har adenom. En jeg kjenner har en forstørret kjertel i hjernen de kalte adenom og den ble behandlet med hormonmedisin. Det var altså en forstørret hormonkjertel. Ellers ble den jevnlig kontrollert for å se om den vokste. Det gjorde den ikke.
Zeke Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. juli 2008 den sitter til høyre nede i hypofysen, jeg har et høyt hormonnivå i krreddoppen, jeg har ikke noen symt. trur jeg den er bare2 mm men alikavel jeg vil ikke noe i hjernen som ikke skal være der.er seriøst er ganske
Snappie Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 Ja da er det nok det samme kanskje som det jeg tenker på. At du har en forstørret kjertel i hjernen. Har du forhøyet prolaktin nivå? Uregelmessig menstruasjon?
Zeke Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. juli 2008 satte innhormonspiral når minsten var 8 uker, har ikke hatt mensen siden, tok ut denne for 3 uker siden i panikk, legen mente dette var lurt at da ville jeg bare ha mitt naturlige hormon i kroppen,sakl ta nye blodprøver neste uke 3 uker før jeg skal til samtale med legen.prolaktin nivået mitt aner jeg ikke noe om ikke hva det er heller. men er dette noe som kan være farlig adenom altså???
Snappie Skrevet 23. juli 2008 #6 Skrevet 23. juli 2008 Det er mange som har slikt adenom uten at det er farlig. Så jeg tror du skal slappe av. Men hvordan ble dette oppdaget? Det viktigste er å se om kjertelen vokser ved å ta bilde av hode (MR), og hvis den gjør det får du sikkert medisiner (de riktige hormonmedisiner) som stopper den i å vokse. Husk! Det er mange som har det, uten at det er noe som helst farlig.
Zeke Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. juli 2008 jeg gikk til legen for å få svar på hvorfor jeg forsatt har melk i puppen etter at jeg slutta å amme for 2,5 år siden så bare balla det på seg med prøver her og der.så tok de en mr nå i mai da fant de den.
Snappie Skrevet 23. juli 2008 #8 Skrevet 23. juli 2008 Ja, da hadde du forhøyet prolaktin hormon og skilte derfor ut melk selv etter langt tid etter fødsel.
Zeke Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 23. juli 2008 ok da lærte jeg det også.takker dette hjalp meg litt er litt roligere nå takker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå