Gå til innhold

mann, trening og fotball - hvor ofte er greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typen trener tre ganger i uken, og når det er fotballsesong er det enda mer for da spiller han kamp selv pluss at alt som går på TV av fotball skal sees... Og da ofte på pub m en kald en. Dette har virkelig ikke vært et problem før, for jeg har jo kunnet fartet like mye selv... Mn nå skal vi få barn og han har tenkt og fortsette å trene like mye+at han kommer aldri i livet til å droppe mange av fotballkampene som går på TV. Hvor ofte synes dere det er greit å sitte alene hjemme, mens typen lever som før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboer her trener hver ukedag og kamp en dag i helgen:)

Vi ser mye fotball på tv også, men det er en sjelden gang han er ut på pub å ser kamp, ca 2 gang i året.

Samboer tjener penger på at han spiller fotball så det stiller seg kanskje litt annerledes! Har vanlig jobb utenom også...

Det er ensomt til tider men tenker som så at han skal jo ikke spille hele livet, kanskje bare 4-5 år til. Så det skal forhåpentligvis gå bra. Vi prøver på nr 2 nå, så kan bli spennende å se hvordan hverdagen blir med 2:)

Dette er noe vi er enige om og føler passer for oss akkurat nå, ikke noe han har trumfet igjennom selv. Jeg får også dra ut når han kommer hjem om jeg ønsker, men det er så godt å være i armene til samboer :) trygt og godt!!

Så jeg vet ikke hvor ofte som er riktig, men for oss er det hver dag akkurat nå.

Skrevet

Å trene fotball og å se fotball på puben er to heeelt forskjellige ting, som jeg absolutt ikke hadde hatt samme toleranseterskel for.

Samboeren min trener ikke aktivt nå, men han skal ha 29 uker permisjon, og da skal han begynne å spille på lag igjen. Jeg synes at det er helt greit at de trener; hvor mye utgjør egentlig feks 4 timer trening iløpet av ei hel uke?

Når det gjelder fotball på TV, og ikke minst på puben, hadde jeg nok ikke akseptert at han hadde fortsatt sitt sosiale liv helt som vanlig, om det innebærer at du blir sittende hjemme alene med baby, husvask og alt av plikter. Det er jo _dere_ som får barn, ikke _du_.

Samtidig er det viktig at ingen av dere blir helt isolert fra vennene deres, så om han ønsker å bruke av "den sosiale kvoten" sin på puben innimellom, er vel det greit. Men da må jo du også ha mulighet til å gjøre noe hyggelig for deg selv, hvis du føler behov for det.

Kan han ikke begynne å se flere av fotballkampene hjemme da? Barnet sitter jo ikke akkurat våkent og krever oppmerksomhet til alle døgnets tider, og når han ser tv så er han jo i det minste hjemme.

Jeg er ikke spesielt interessert i fotball selv, men når samboeren min sitter og ser kamp, sitter jeg ved siden av ham med pc-en for eksempel. Da kan vi fortsatt prate hvis vi ønsker det, massere føttene til hverandre osv. Dette fungerer i allefall fint for oss!

Bare pass på at det ikke blir en egoistisk maktkamp utav dette, hvor du bare krever og krever, uten å tenke på at utfallet skal jo være at du, han og babyen får det så trivelig sammen som mulig!

Skrevet

takk epona, mange gode poenger her! HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...