Gå til innhold

Trenger råd fra erfarne mødre:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 8 mnd er ikke sulten nok når han får mat, så jeg må kutte ett av måltidene.

Nå ser det sånn ut (ca-tider):

08.00: Morgenpupp

11.00: Grøt + pupp

14.00: Litt brød + pupp

16.30: Middag + fruktmos

19.30: Grøt, pupp etter bad.

Jeg tenkte jeg kunne kutte brød-måltidet kl.14.00 og forskyve de andre måltidene litt, slik at det ser sånn ut:

08.00: Morgenpupp

12.00: Grøt + pupp

16.00: Middag + fruktmos

19.30: Grøt, pupp etter bad

Men hvor skal jeg gi brød da?

Ene alternativet er å gi brød til morgenpuppen, men nå synes vi det egentlig er veldig koselig å drøye det litt i sengen, og ofte sovner han og sover en time til, så det vil jo ødelegge det litt hvis vi må stå opp med en gang da...

Andre alternativet er å gi brød til grøtmåltidet kl.12.00, og kanskje kutte ut pupp da. Det passer egentlig bra ettersom jeg ikke har noe imot å trappe litt ned på amming.

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå er jo ikke jeg så erfaren - vesla drikker ennå bare melk..

men jeg synes det ser veldig bra ut det nederste.. =) det å gi brød til går sikkert bra..

Skrevet

Jeg hadde enten laget "frokost" av morgenpuppen eller byttet ut grøt med brød hvis han spiser nok av det evt laget et pupp, brød, fruktmos-måltid. Ellers syns jeg det så fint ut, hadde noenlunde samme rytmen selv da Matilde var liten *drømme tilbake*

Skrevet

Når synes du jeg skal gi brød?

Skrevet

Nå er jeg kanskje ikke så erfaren mor enda, men her er matplanen til sønnen vår på 9 mnd:

8.00 ca 200 ml mme

9-10.00 1 brødskive med vann til

12-13.00 1 porsjon grøt

15.00 150-200 ml mme

18.00 middag med vann

19-20.00 mme og evt litt kveldsgrøt

Nå så dette fryktelig mye ut.. men han er ikke så stor i kroppen egentlig..

Vi begynte ikke med brøder før nå i det siste, så vil vel ikke tro at det er så krise å "miste" brødmåltidet nå, og heller drøye det til litt senere :)

Skrevet

Altså, bytte grøt med brød til 12 måltidet.

Skrevet

Bytte ut grøt med brød? Jeg trodde de skulle ha 2 grøtmåltider rundt denne alderen. Er ikke det så nøye?

Hvis jeg lager pupp, brød, fruktmos-måltid blir det litt "rot" her, hehe, for da må jeg bytte det ut med et av de andre måltidene føler jeg...

Men hva med å gi grøt og brød kl.12, blir det feil?

Skrevet

Ja, kanskje jeg bare kan gjøre det.

Får nok ikke i min gutt mat så ofte som det der, hehe...

Skrevet

Forslag:

08.00- grøt

11.00-12.00 tiden- brød og frukt(eple?)

16.00- Middag

19.00-Grøt

Puppen må du jo styre selv;)

Skrevet

Hm, det var kanskej noe med det også, ja... Tilda mi var ikke kjempeglad i brød da hun var liten, så vi brukte grøt lenge.. Men bare grøt og brød - ingen melk/vann?

Skrevet

Takk for forslag:)

Skrevet

Joda, når jeg ikke ammer, gir jeg vann:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...