Mayken Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Hva gjør jeg nå da? Hadde planer om å dra hjem til Ålesund i 2 uker å besøke familien min. Ringte sykehuset der oppe for å høre om det var mulig å få oppvæsking på dagtid der. Det var det, men da måtte jeg ha henvisning fra lege. Ringte sykehuset her hvor jeg bor og snakket med legen fra sist jeg var innlagt, men hun ville ikke skrive noe henvisning for det betydde det samme som at hun syntes det var greit at jeg dro. Hun mener at jeg skal holde meg hjemme og ta det med ro og ikke dra noen plass fordi sannsynligheten for å bli dårlig igjen når jeg bare er i uke 8 er stor. Men som hun sa: hvis vi alikevel drar, så kan ikke sykehuset i Ålesund nekte meg behandling om jeg trenger oppvæsking igjen, men da må jeg legges inn som akutt pasient og ikke som dagpasient. Hva gjør vi da? Tar vi sjangsen på å dra, eller skal jeg bare holde meg hjemme? Hadde gledet meg til å komme meg bort litt, bort fra alt som flyter her hjemme og alle luktene, men nå vet jeg rett og slett ikke. Hva ville du gjort?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Hvis du vet du kan få slappet godt av "hjemme" (hos mamma?) og det ikke er masse styr med gjester og besøk og farting alle veier (noe jeg regner med du ikke orker uansett) så hadde jeg dratt. Jeg har det ofte mye bedre andre steder enn hjemme pga husluktene her, og kan jeg ligge på sofaen hos mamma mens hun leker med småttis så er det jo himmelen! Kan hun virkelig nekte deg henvisning altså?
Trulte76 Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 hadde snakket med legen enda engang. Og sagt at de 2 ukene får du jo slappet ekstra godt av, så det vil være en fordel for deg å være der på ferie, der du slipper å gjøre noe. Prøcd å kranglet til meg en henvisning.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 Jeg hadde absolutt ikke dratt. Jeg har så pass tiltro til min lege at hadde hun sagt jeg burde holde meg hjemme,hadde jeg gjort det,vet at hun ikke hadde sagt noe slikt uten å hatt en god grunn.
Mayken Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. juli 2008 Ja, er hjem til mamma og pappa vi hadde tenkt oss. Og jeg har ikke tenkt å farte rundt, bare være der og bli oppvartet. Dro oppover en uke til dem i forrige svangerskap også, og i løpet av den uken kastet jeg ikke opp en eneste gang, men med en gang jeg kom inn døren hjemme var det rett over doskålen pga lukter ol. Men da var jeg ca 1-2 uker lengre kommet da. Sa til legen at jeg bare kom til å slappe av, men fortod det nesten som at det er et standard "tiltak" å ikke anbefale hyper remisis pasienter å dra noen plass. Aner ikke jeg altså, får se an formen til helgen og snakke med jordmor på fredag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå