Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg nå da?

Hadde planer om å dra hjem til Ålesund i 2 uker å besøke familien min.

Ringte sykehuset der oppe for å høre om det var mulig å få oppvæsking på dagtid der. Det var det, men da måtte jeg ha henvisning fra lege. Ringte sykehuset her hvor jeg bor og snakket med legen fra sist jeg var innlagt, men hun ville ikke skrive noe henvisning for det betydde det samme som at hun syntes det var greit at jeg dro.

Hun mener at jeg skal holde meg hjemme og ta det med ro og ikke dra noen plass fordi sannsynligheten for å bli dårlig igjen når jeg bare er i uke 8 er stor.

Men som hun sa: hvis vi alikevel drar, så kan ikke sykehuset i Ålesund nekte meg behandling om jeg trenger oppvæsking igjen, men da må jeg legges inn som akutt pasient og ikke som dagpasient.

Hva gjør vi da?

Tar vi sjangsen på å dra, eller skal jeg bare holde meg hjemme?

Hadde gledet meg til å komme meg bort litt, bort fra alt som flyter her hjemme og alle luktene, men nå vet jeg rett og slett ikke.

Hva ville du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville holdt meg hjemme å tatt det med ro. om noen uker er du sikkert i bedre form =)

sånn er det, allerede 8 uker gammel, så begynner de å styre livet ditt =) hehe

Skrevet

Hvis det blir sånn som sist, er jeg nok ikke i bedre form før i uke 20.

Og den fineste uken jeg hadde det svangerskapet, var den uken jeg dro hjem og besøkte foreldrene mine.

Nå har vi jo ei på 20 mnd fra før som det hadde vært godt å få litt hjelp til avlastning med, da sambo er ganske sliten av å jobbe 150 % på jobben og 100% hjemme den siste mnd.

Det er jo også meldt tropevarme her hvor vi bor, og jeg tåler varme meget dårlig for tiden, tenkte det kunne være deilig å komme seg bort til kjøligere deler av landet.

Men vil jo ikke gjøre noe som kan skade barnet da.

Skrevet

Eg støtter deg i å reise!

I mitt første svangerskap hadde eg ekstrem svangerskapskvalme, og det som gjorde at eg fekk litt avlastning frå spying og kvalmen, var nettopp å reise bort. Og då helst til mine foreldre.

Der var det andre lukter, som eg ikkje forbant med noe kvalmt, det var noen andre som handla mat, laga mat, og elles stelte rundt ein.

Når du nå også har eit barn fra før, er det jo masse god hjelp i få noen andre til å aktivisere ho.

Det er sikktert ikkje skadelig for barnet ditt å reise, det er vel heller deg det kan gå utover. Eller det kan vere du som får den lille pausa du trenger for å koma litt ovenpå att!

Lykke til:-)

Skrevet

Ja, takk for det er sånn jeg føler det.

Har jo vært i gjennom dette før, er så "heldig" å få ekstrem svangerskapskvalme i begge svangerskap.

Vi legger tilrette alt for at turen skal være så lite slitsomt som mulig.

Vi kjører i steden for å fly, tar riktig nok 8 timer, men vi bestemmer tempo og alt selv, jeg kan sove så mye jeg vil i bilen, flytter setet til snuppa bak førersetet så jeg kan legge ned setet mitt.

Stopper og spiser ofte.

Når vi kommer frem vil alle i familien få beskjed om hverdan formen er og hvorfor, og da slipper vi å dra rundt på besøk.

tror kanskje denne turen kan hjelpe meg litt, så lenge jeg klarer å ikke stresse før vi skal dra.

Skrevet

Jeg ville også reist :) Så lenge du er i Norges land, vil du få den hjelpen du trenger når du trenger den!

Kos deg så mye du kan på ferie, og la familien hjelpe deg så godt de kan!

Skrevet

hei vennen,

synes du bør reise jeg. tror absolutt hele den lille familien din har godt av det :)

og trenger du hjelp, så er jo sykehusene der like bra som her ;)

stooor klem til deg

Skrevet

Ja, blir nok til at vi drar.

Tar pakking og husvask i mitt tempo og drar når jeg føler meg klar for det. Har hittil hatt en veldig fin dag, til og med klart å rydde i huset, så sambo skal få støvsuge og vaske gulv når han kommer hjem.

Kan ikke huske sist jeg klarte å gjøre noe sånt. Forkjølelsen begynner å lette også. Føler meg lysere til sinns med tanken på å få dra bort, og foreldrene mine har sykehuset nesten som nærmeste nabo, tar 5 min å gå og ca null komma nix å kjøre.

Nei, tror nok vi drar ja, i løpet av helgen engang.

Gleder meg til å fortelle familien om den nye spiren og å kunne få sagt det ansikt til ansikt denne gangen og ikke pr telefon.

Skrevet

Ville holdt meg hjemme, å dratt ved en senere enledning.

Skrevet

var hos jordmor i dag, og hun sa at jeg bare kune dra, det kunne være det ville være bra for meg å komme meg bort litt, så vi drar i morgen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...