Gå til innhold

tidlig ultralyd- skal,skal ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har så lyst til å dra på tidlig ul bare for å se så alt er i orden,og hvor langt jeg egentlig er på vei.Livredd for sa,så kjekt å se om det står bra til med lille'n.. noen andre som har vært på tidlig ul??

men alt virker i grunn til å gå bra,ingen blødninger i det hele tatt,og på symptomene jeg har, så virker alt normalt.. men alikevel så er lysten til å sjekke veldig stor=)

noen som har samme tanke,vært på tidlig ul eller lignende som vil dele sine tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har bestillt time til privat UL idag! =) er også bare nysgjerrig- har ikke harr blødninger, og er sikkert ikke mer bekymret enn andre- men det er greit å se at alt er iorden, også er det jo første barnet vårt, så alr er jo så spennende !

Skrevet

Ja,er så masse bekymringer,så er sånn jeg tenker også,bare ta en sjekk og bli litt beroliget,er vårt første krapyl også så =))! hvor skal du ta ul?

Skrevet

hvor langt er du på veg?

Skrevet

jeg er 9+6 etter mine egne beregninger. skal på ul hos "sentrumslegene". koster i underkant av tusen kroner, men jeg tror det er verdt det =)

Skrevet

Jeg har vært på ul 3 ganger. men det var med henvisning pga at jeg hadde stor fare for å miste. Er egentlig av den typen som synes at en godt kan vente med ul til den ordinære. Men jeg har faktisk bestillt privat ul i uke 12, på mandag, for å sjekke at den lille er frisk å rask (så langt de kan se ihvertfall). I uke 12 kan de blant annet se eventuell downs, og jeg vil gjerne få sjekket at spira mi er frisk og rask, etter at den har måttet tåle litt av hvert=)

Så viss du vil se noe, så er det uansett lurt å vente så lenge du orker, til lengre du venter, til mer får du se=)

Skrevet

okei,jeg er jo bare 5 uker på vei så må nok vente litt uansett! men så lenge det holder seg såpass bra som det er nå,uten smerter eller blødninger så tror jeg at jeg skal klare å vente en stund! men bare det å vite at hjerte slår,hadde vært beroligende!

Skrevet

jeg har vært på UL i dag. 10 uker på vei!

Snakk med fastlegen din å få en henvisning så koster det ingenting uansett hvor du går :) er veldig betryggende å få en "tilstandsrapport" om at alt er ok :) Angrer ikke et sekund på at jeg dro å fikk det!

Skrevet

ja tror nok det blir til at jeg gjør det ja!

var alt bra med lille spiren din da? =)))

Skrevet

alt bra her :) skal på UL igjen i uke 13. nærmer seg veldig nå til at man kan se kjønn. er sååååå nysgjerrig :) deg da??

Skrevet

har ikke vært på noen ul eller kontroll enda,er bare 5+0 så er vel litt tidlig! men skal nok bestill ul så fort det er gått langt nok at man kan se noe! så godt at alt var bra da,det må være godt å vite =)))

Skrevet

etter uke 8 skal du kunne ta tidlig ul :)

Skrevet

heihei!

forje gang hadde jeg en ul i uke 13, og ordinærul i uke 19, det syntes jeg var perfekt!! kunne ikke se noe spesielt som kjønn ol i uke 13, men var herlig å fått sett ham! følte det var laaang ventetid til uke19 iallefall!!

denne gangen må jeg tidlig for å vite termin, så prøver å få en henvisning så fort det går an!!

Skrevet

skjønner at man ikke ser så mye så tidlig,men en liten bekreftelse om at ting ser bra ut og at hjertet slår hadde vært godt! se hvor lenge jeg klarer å vente! hehe..

leste på majorstuaklinikken.no at det utførere utvendig ul fra uke7! skal visst ha bra utstyr der! bor i kongsvinger så kan reise så langt som oslo og litt rundt omkring der,noen som har noen klinikker å anbefale??

Skrevet

jeg var på ul i uke 6-7, det lignet ikke på et foster, men jeg kunne se at hjerte slo! Det var en helt fantastisk følelse.. :) jeg hadde ikke klart å vente til uke 12! jeg anbefaler tidlig ul, da slipper man alle de lange ukene med uvishet! Jeg skalpå ul igjen når jeg er rundt 11 uker, gleder meg til å se forskjellen!

Skrevet

Jeg var også i uke 7 da jeg tok min første ultralyd, ville liksom sjekke at alt sto bra til før ferien:-)

Der var det hjerteslag og liv, fikk bekreftet at det kun var en liten krabat og at han/hun ikke vokste utenfor livmoren.

Anbefaler absolutt ul jeg også! Det er deilig å vite at alt er i orden:-)

Men vent til uke 7, eller den uken hjertet begynner å slå! Så får du se med egene øyne at det virkelig er noe som lever inni der!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...