Gå til innhold

Oppdatering; vi har vert hos politiet igjen.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

De stirra godt når eg kom inn IGJEN ja....vert der mye i det siste....

Men heldigvis fikk sambo oppholdstillatelsen sin, og vi slapp til og med å snakke med hun som var saksbehandler (det ville eg helst slippe ja...). Mannen bak glassruta var dessuten overhyggelig og ønsket og gooood tur og "der ser du, det ordna seg til slutt".

Det var iallefall ikke deres fortjeneste at det ordna seg....og i mars er det på ann igjen;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flott:):) God tur!!!!! Håper du sender inn en klage alikevel.

Skrevet

Phew - nå pusta jeg lettet ut for ferien deres :o)

Du kan ikke begynne i februar neste gang da, just in case? Hehe :o)

GOD TUR!!!

Skrevet

Har ikke fått med meg hele historien, men ønsker dere GOD tur:0)

Skrevet

Kommer til å sende klage ja, men får ikke gjort det nå....vi reiser jo om under en uke, og kommer ikke igjen før i desember....(er ikke ferie vi skal på da, eg skal studere i hjemlandet til sambo....Så om det ikke hadde gått, hadde eg mista studieplassen for i år, og tapt den eneste inntekten (studielånet) vi har + de 20 tusen eg har betalt i skolepenger og muligens de 35 tusen vi betalte for billetene, og sambo hadde stått uten jobb. DET hadde vert kjipt!)

Kansje eg skal vente med å klage til sambo skal søke igjen? (se hvordan vi blir behandlet da).

Og så har de visst regler for når man kan søke også, det må vere ca en mnd før oppholdstillatelsen går ut.....

Skrevet

UÆ - det hadde vært mye tapt for litt slurv i systemet ja!!

Og litt sære regler også da - 1mnd før utløp men det tar 4mnd å behandle?

Jaja, jeg hadde nok også klagd, evt hatt nulltoleranse for tull neste gang med klar beskjed om at hvis det blir den gangen som det ble nå, så er det avisene med en gang (eller hva de frykter å bli truet med).

Skrevet

Sære regler ja....om det er en regel da;P Ikke vet eg, men de sier jo det da. Men på en annen side så har de sagt så mye annet som ikke stemmer....

Synes bare de er veldig firkanta og ikke "tenker" noe utenom reglene....Slik som når eg fikk beskjed om å ringe saksbehandler på mandag slik at eg slapp å gå innom kontoret. Fikk navn og nummer og spurte om det var sikkert at hun tok telefonen da (eg hadde jo ring så mye før og ingen svarte). Nei, hun kommer sikkert ikke til å ta telefonen, sier mannen, for hun sitter oppe den dagen og telefonen er her nede. Hvorfor gir du meg nummeret og ber meg ringe visst du vet hun ikke svarer da?, spør eg. Nja...du får bare komme innom da..., var svaret.

Greit nok hadde dette vert et engangstilfelle, men det er det ikke, det er sånn de ER. Lover ting i hytt å pine, 5 ulike personer sier 5 ulike ting, blir bedt om å ringe masse nummer og ingen svarer og hele tiden prøver de å skyve ansvaret over på noen andre. En kan jo ikke forholde seg til slike ting....

Skrevet

Hmmm - her er det tydeligvis noe jeg har "mista" helt....

Hva dreier dette seg egentlig om?

Uansett bra det ordna seg da :)

Skrevet

Kort fortalt;

Sambo skulle fornye oppholdstillatelsen og det er 4 mnds behandlingstid. Etter 4 mnd var ikke søknaden ferdig behandlet og eg var inne å sa at det hastet, for vi skal reise. Dette er noen uker siden. De sa; kom igjen på fredag. Eg kom, de sier; kom igjen på mandag osv osv....Har blitt lovt flere ganger at den skal vere ferdig noe den ikke har vert! Idag fikk vi den endelig! De er også veldig frekke når eg er der, og viser ingen forståelse eller vilje til å komme fram med en løsning.

Tidligere har vi blitt kjeftet på, ledd av, oppfordret til å begå lovbrudd!!!, lovt ting som ikke har blitt holdt, ringt, ringt og ringt uten at noen tar telefonen, stått timesvis i kø (alltid minst 2 timer ventetid, noen ganger 4), oversett og snakka frekt til, fått 5 ulike beskjeder om hva vi må gjøre og ingen av de er riktige osv osv....Så dette var bare dråpen altså!

Skrevet

Huff, ingen koselige opplevelser det nei. Fint det ordna seg til slutt igjen. Men forsto jeg deg riktig at dere/han må søke på nytt igjen neste år? Når kan han evt få en endelig oppholdstillatelse?

Og forresten: God tur til hans hjemland! (Hvor nå det er ;))

Skrevet

Ja, han må søke igjen til neste år. Når han har vert her i tre år, kan han få bosettingstillatelse, men dette er bare andre gangen han søker. Skulle tro det var enklere andre gangen da, for det skal mye til for at en får avslag da, men jammen tok det tid.....

Men nå kan eg heldigvis slappe av og bare glede meg til å reise på mandag:) Det er forresten Bolivia vi skal til:)

Skrevet

Ønsker dere en riktig god tur, og håper søkingen går som smurt neste gang :)

Skrevet

så bra at det ordnet seg til slutt!!! Håper dere får et kjempefint opphold. (Hvor/hva skal du studere? (litt nysgjerrig, ja:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...