vi blir 5, 25 sept :) <3 Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 huseieren ringte her i dag....vi har bodd her siden begynnelsen av feb...å vi har ikke hørt fra han siden mars...han har ikke kommet med noen kontrakt eller...å ikke noe konto nr å betale til... altså jeg skjønner den biten med att vi skal betale å slik men kansje litt drøyt å komme å i dag å kreve 22 000 en små barns familie har ikke akkurat så mye å slenge på bordet... ja vi skulle kansje lagt av disse pengene og... men ... vi har hatt rørlegger her som han har lovet oss å fikse...pga av ting som ikke fungerer...er det bare slik att han kan ringe nå å si han skal ha 22 000 på dagen ?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Jeg kan ikke se noe problem i at han skulle kunne gjøre det, selv om det er tåpelig av ham å la dere bo i leiligheten i 5mnd uten å oppgi noe kontonr å betale inn til, eller "kreve" pengene kontant hver mnd. Dere har jo fått en "vare" dere skulle ha betalt for, om så var å legge til side pengene mndlig. Om ikke på dagen, så til dagen etterpå. Hvordan hadde du egentlig tenkt at de 5 foregående mndene skulle blitt betalt så lenge han ikke har krevd noe til nå?
Gjest Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 Hvis dere har bodd der siden begynnelsen av feb. uten å betale så burde dere vel skjønt at det kom en nokså stor regning etterhvert. Dersom dere har lagt ut for rørleggeren så varsler dere bare om at dette trekkes fra de 22 000. Kontrakt bør dere skrive snarest, så har dere orden i sakene i tilfelle det skulle bli mer trøbbel. Dere må nok uansett regne med å måtte betale de 22 000 nokså snart siden dere har bodd i leiligheten, men å kreve det på dagen er kanskje litt i overkant. Ville trodd at en uke eller to varsel hadde vært mer passende.
Banshee Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 Jeg må for det første få si at dere burde vært mer om dere siden februar med å få orden på leiekontrakt og kontonummer, det er ikke bare huseiers ansvar. Å skylde på at dere har hatt en rørlegger i hus for å få orden i noe han lovet dere å fikse er en heller dårlig unnskyldning for hvorfor dere ikke har satt av pengene til husleien iløpet av disse månedene. Får da virkelig håpe at dere har regningen fra rørleggeren da å fremvise til huseier når dere da ber om at det beløpet blir trukket fra de 22 000 dere skylder huseier i leie. Kan godt hande han har mulighet til å ringe og si han skal ha betalt på dagen siden dere ikke har leiekontrakt, men dere får prøve å være litt vennlige da, siden dere ikke har pengene, så kanskje han kan utsette det litt. Men dere har vel lært den harde måten nå at det kan være greit å ta saken i egne hender. Ordner seg vel.
Gjest Skrevet 23. juli 2008 #5 Skrevet 23. juli 2008 Og forbrukslån på 22 tusen er relativt greie å få, så har dere ikke pengene får dere ta opp et lån og betale det tilbake over tid.
vi blir 5, 25 sept :) <3 Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. juli 2008 vi har ringt han mange ganger vi å spurt om denne kontrakten...å lovet att han skulle komme ..men når han ikke kommer tredje gangen han lover det så blitr vi jo oppgitte...han har jo vært i nabolaget mange ganger...
Mammaen til Isak Skrevet 23. juli 2008 #7 Skrevet 23. juli 2008 Det spiller jo ingen rolle forsåvidt om han ikke kom med kontrakten, dere vet jo at husleie skal betales hver mnd, og sålenge han ikke kom så visste dere jo at dette kravet ville komme. At dette er dumt av han er jeg enig i, men det unnskylder jo ikke dere på noen måte. Vi kan ikke leie noe gratis. Hadde jeg vært dere hadde jeg satt av pengene hver mnd som normalt, satt de bort på en annen konto. Og glemt de der, akkurat som når vi betaler leie til vanlig, da hadde dere ikke hatt noe problem nå. Det høres kanskje ille ut men sånn er det jo. Jeg syns dette høres veldig rart ut. At dere bare har trodd dere kunne bo der uten å betale.Og hvis han skal ha 22000 for et halvt år, er jo det rundt 3500 i mnd, så jeg må jo også si at dere har lav leie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå