Gå til innhold

Noen med lavt stoffskifte som har klart å slanke seg?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg sliter så innmari!

 

Etter fødselen, for drøye 9mnd siden, var jeg 79 kg.

Nå er jeg oppe i 90-92kg.

Det er helt sykt. Vises jo innmari godt å. Blir flau når jeg sammenligner bildene fra jeg hadde en nyfødt en til nå. Kiloene bare renner på.

Enda jeg er aktiv og spiser "riktig".

 

Hva gjør jeg nå?

 

Folk har startet å kommentere at jeg har lagt på meg så å :(

Blir ikke noe bedre av det heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

huff kjenner igjen den dær ja:/ fikk diagnosen lavt stoffskifte i år 2000, da var jeg 17 år. var konstant trøtt,mistet mye hår,glemsk,vonde ledd og la på meg mye:( var faktisk oppe i 102 kg å d var forferdelig. Det verste er at jeg mangler rett å slett forbrenning. Men jeg har klart å slanket meg, begynte til diedetiker å gikk ned 19 kg på 3 mnd:) d var en bra start for meg. spiste helt normalt m/faste måltider vær 3 time. etter jeg fikk mine 2 gutter nå så er jeg nede i 63 kg, har lyst til å gå ned mere,men kroppen tviholder på d jeg har. Legger oxo utrolig fort på meg, har sjeiet ut litt i sommer med is og andre godsaker å har lagt på meg 2 kg. men jeg er iallefall tynnere enn d jeg har vært så jeg er STOLT rett å slett.

 

håper d årdner seg for deg oxo. er ikke noe arti når folk begynner å kommentere slikt, er veldig sårende å hjelper ikke i d hele tatt. virker ofte motsatt med at mann trøstespiser litt.

 

masse lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har - til nå - klart å la vær å trøstespise.

Men jeg koser meg med litt i helgene.

Problemet er bare at jeg er så kvalm, at det er ikke mange bitene jeg orker av sjokolade.

Mitt største problem ifh slankingen er at jeg blir så kvalm av vann også! Så jeg må ha annen drikke.

 

Drømmen min er å komme ned på 60-65kg!

Jeg er ca 164 høy, så det er en noenlunde akseptabel vekt.

Men det går jo bare opp, ikke ned.

 

Har nevnt det for legen min også. Men han skylder bare på stoffskifte. Det kan jeg jo ikke akkurat si at det er noe nytt da.... Men jeg må ha hjelp for å få stoppet vekta, og snudd den. Nå går jeg jo sakte oppover hele tiden, uten "grunn" for det.

 

Tok du kontakt med en dietiker selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fekk ein stoffskiftesjukdom etter svangeskapet, og gjekk ikkje ned i vekt med vanlig lavkalori diett og mosjon. Fekk etterkvart informasjon om at for folk med stoffskifteproblem er det gunstig med ein lavkarbodiett for å gå ned i vekt. Eg begynte på ketolyse og gjekk ned 10 kilo utan å ver det grann sulten. Hadde eigentleg berre tenkt å ta av seks kilo, men det rann berre av. Vil anbefale deg å ta ein kikk på ketolyse.no og på lavkarbo.no. Om du ikkje vil gå så ekstremt til verks som ein ketolysekur er, kan du legge omm kosten til ein vanleg lavkarbodiett som t.d Fedon Lindberg.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Skal ta en titt, og gå litt hardere til verks.

 

Har det ikke godt hverken psykisk eller fysisk så lenge det er som nå!

 

Så langt har jeg bare holdt meg til "vanlig slankekost". Er sikker på at mannen har mareritt om kylling i ulike former, og salatbrød :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du ikke på Levaksin for å få høyere stoffskifte? Jeg fikk lavt stoffskifte i svangerskapet. Sluttet med Levaksin etter fødselen da boksen var tom. Men var hos legen å fikk konstatert fortsatt lavt, så nå går jeg på Levaksin å må nok det resten av livet. Jeg gikk fortere ned i vekt da jeg begynte med Levaksin enn før jeg tok tablettene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var oxo mye kvalm. å vann kan jeg nesten ikke drikke. men fikk beskjed at jeg kunne drikke pepsi max og cola zero å slikt som inneholder få kallorier, å d gjør jeg. koser meg oxo i helgene og ved andre annledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på levaxin i mange år nå!!

 

Sliter med å få en stabil dose, så jeg er jevnlig inne til sjekk og justering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med legen din om du kan bli henvist til diedetiker, de setter opp et program som du skal følge. det hjalp meg veldig iallefall. men gikk kunn i 3 mnd da åsså måtte jeg klare d derfra selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir dårlig hvis jeg drikker mer enn 1,5dl med pepsi max også jeg.

Blir kvalm og føler meg uvell som svimmel og får en "sultfølelse".

Så det har jeg gitt opp!

 

Det verste er at jeg blir kvalm av å drikke så mye. Men vann er helt klart det verste. Juice og saft klarer jeg i få mengder. Melk er bare å glemme det også.

Vann klarer jeg kun de få gangene jeg får lyst på det, og da må det være _iskaldt_.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil slå et slag for ketolysekuren!

Sjekk på lavkarbo.no. Det er mange som får et hardt puff i riktig retning der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, jeg begynte for snart et halvt år siden jeg..så ikke så erfaren. Men trodde at ting ble normalt når man fikk tilført Levaksin. Jeg justerer litt selv. Om jeg kjenner meg litt svimmel og rar i kroppen tar jeg en tablett, legen sa jeg kunne justere litt selv..men skal inne for å sjekke nivået hvert kvartal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på Expat sitt forslag her!'

En omlegging av kostholdet/livsstilen til ketolyse/lavkarbo er en fantastisk måte å gå ned i vekt på, samtidig som kroppen kommer i balanse.

 

Les og lær på lavkarbo.no, det vil du ikke angre på ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen er så heldige at ting normaliserer seg når de får riktig dose med levaxin.

Men det er mange -bla meg - som ikke er riktig så heldig.

 

Tanten min endte med å bli ufør av nettopp lavt stoffskifte. Har et søskenbarn som har slitt i 15år med å finne riktig dose, nå går hun på 150 og føler seg fremdeles dårlig. Hun er også ufør, men jeg tror hun har en større mer sammensatt diagnose bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, mente ikke å skremme deg!

Gjorde meg ferdig litt for kjapt.....

 

Mange klarer å leve som vanlig etter å fått diagnosen og medisin.

Mange fortsetter med å være opplagte og kvikke.

Mens andre ikke er like heldige.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva går det ut på?

"Hvem, hva, hvor"?

Tror ikke legen har gjort det?

 

Eller kanskje..... Har tatt mange blodprøver de siste mnd. Har hatt så vondt i magen at både nyre, lever osv er sjekket. Muskelmasse også. Har vært inne til 2 ct og flere ul. Venter på MR nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble for mye til å sitte på pc`en å lese. Blir utmattet bare av det.

Må printe ut og lese siden. :(

Jeg tåler omtrent ingenting.

Jeg vil gjerne være med og tror jeg klarer å utføre. Slik som det å reise på tur. Jeg vil gjerne reise. Men jeg er ganske så utmattet og utslitt alt i "pakkingen". Når jeg starter å planlegge og tenke over hva vi må ha med blir jeg sliten og trett.

 

Det er så utrolig kjedelig å ha det slik. Føler jeg lever livet mitt delvis. At jeg bare er med på deler av det.

Hos legen møter jeg ofte ikke forståelse heller.

Er sykmeldt, men han mener det er på tide å prøve igjen.

Men hvorfor skal jeg prøve å gå ut i jobb når jeg ikke en gang kan fungere skikkelig hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg visste ikke at det kunne være så alvorlig å ha lavt stoffskifte. Da lærte jeg noe nytt i dga også:) Får håpe det årner seg for deg, slik at du blir i bedre form. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste litt!!! Og jeg begynner å lure om dette er noe for meg... Er så å si kommet opp i ok dose med levaxin (tatt meg et år), men hvor er det blitt av energien, overskuddet, det gode humøret, tolmodigheten...? Jeg er irritabel, konstant trøtt og lei... Ble virkelig interessert ang. binyrebarkproblemer. Vet du noe mer om dette? Har du lignende problemer? Jeg VIL bli FRISK!

Blir veldig glad om du har noen opplysninger til meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også oppe i det legene mener er ok dose.

Blodprøvene mine ser helt fine ut! Dvs innenfor det som er det normale.

Men jeg føler meg ikke bra. Jeg er som deg; orker ingenting, humøret er svingende, jeg eier ikke tålmodighet, jeg ønsker - men klarer ofte ikke å gjennomføre aktiviteter. Synest det å pakke sammen for å dra er mer en slitsomt nok -det være alt fra å dra på dagsbesøk til foreldrene mine til svømming. For ikke å snakke om å dra på ferie *grøss* Alt som må tenkes på og pakkes med. (Jeg må ha med meg mannen til å hjelpe med pakkingen nå. Noe jeg syntes var koselig før, som en del av ferieopplevelsen!)

Jeg sover, og jeg sover godt - men våkner så godt som aldri uthvilt.

Trener jeg på noen måte klarer jeg ikke å komme meg inn igjen før leeenge etterpå. Slik som i dag. Jeg syklet meg en tur på et kvarter, uten en eneste bakke. Men brukte hele 2 timer etterpå for å "få igjen pusten".

Det blir ikke bedre av at hele kroppen er stiv, og at det blir værre av slikt.

Går jeg meg en tur i skogen (uten bakker der også) er jeg sliten lenge før jeg har nådd runden jeg løp med letthet før. Det er som om benet henger igjen i et klister hver gang jeg skal løfte det.Når jeg kommer hjem har jeg mer enn nok emd å bøye meg for å løsne lissene, og mer faller en legger meg ned i sofaen.

 

Jeg savner livet mitt jeg!

Det å kunne gå på jobb, for å komme hjem å være et menneske hjemme etterpå.

Det å kunne gå en tur, eller sykle, som jeg elsker å gjøre uten å være peist resten av dagen.

Det å kunne stå opp om morgenen å sette meg ned på do uten å høre at det knekker i kroppen. For så å kunne tørke meg "bakveien" uten å måtte strekke meg det jeg makter . og ofte ikke klare det likevell.

 

Huff, dette ble bare klaging. Men jeg føler at jeg ikke klarer å leve mitt eget liv, og at legene ikke tar meg skikkelig på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...