siddismamma Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Regnet med at jeg skulle få litt flere synlige vener på leggene under svangerskapet, da jeg allerede hadde noen fra før. MEN jeg hadde aldri trodd at jeg skulle få lyseblå "roser" på magen. De er ikke så store, men jeg er bare 21+5, og er redd jeg skal se ut som en blekksprut mot slutten av svangerskapet. Noen andre som har opplevd dette og som evt har gode råd? Lurer også på om de vil forsvinne etterpå??
Fire småtroll Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Jeg har ikke på magen, men på leggene og lårene.. Blitt litt værre for hvert svangerskap. Det går litt tilbake etter fødselen, men forsvinner aldri helt. På leggene mine ser det helt forferdelig ut, noen har blitt skikkelig stygge åreknuter, i tillegg til disse "rosene" som ser ut som et blåmerke på avstand, men som er mange små synlige blodårer... Jeg må vente til etter dette svangerskapet (mitt siste) og se hvordan det blir, de styggeste må jeg nok til kirurgen for å fjerne. Litt arvelig dette da, jeg har litt å slekte på, både mamma og mormor ser ut som et europakart nedover beina. Hehe, da jeg var liten trodde jeg mormor hadde tegnet seg på beina med kulepenn ;-) Kan forresten hjelpe med støttestrømper på bena, men hvem orker gå med det i denne varmen da? Bruker de bare når jeg vet jeg skal gå/stå i flere timer...
Makko med to små gutter Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 Jeg har også det, på magen. Ikke strekkmerker, men synlige bittesmå blodårer. Hele overkroppen min ser forøvrig ut som et kart over blodårer :-S I følge JM vil dette forsvinne av seg selv etter fødsel (blodårene på overkroppen vil være mer synlig så lenge vi ammer). -Mine kom ganske tidlig, har iallefall ikke blitt verre i løpet av svangerskapet, er i uke 36 nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå