Gjest fantasiløs Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Huff er så kvalm og elendig i dette svangerskapet. Noen som har idéer til litt lettere middager, som kanskje frister litt??
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 har ikke så mange tips da jeg sliter med det samme selv... er egentlig sulten men bare tanken byr meg imot!! jeg syns det er godt å spise lite av gangen og noe som smaker en del uten å være sterkt eller tungt for magen... lurte litt på hjemmelaget pizza idag, for det smaker såpass at jeg har lyst til å spise og så kan jeg jo heller spise et stykke til middag og et til litt senere... syns det er så vanskelig å gå i butikken og å planlegge middag for tida jeg , føler meg som verdens verste koneemne så super tråd, denne skal jeg følge med på
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 Jeg spiste mye wraps og salatmat da jeg var gravid og dårlig sist (smaker godt denne gangen også). man lager salaten med det innholdet man liker best, har rømmedressing (eller dressing man liker) i og tacokjøttdeig eller strimlet kjøtt av ønsket slag. Salat med kyllingvinger og dip er også godt, evt brød eller chips ved siden av (tørt og salt er ikek feil når man er dårlig).
Gjest fantasiløs Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 Selv har jeg et par ganger laget lunsj-salat av pasta, gulostbiter, tomat, agurk og eventuelt salatblader om jeg har. Og tar litt helt vanlig lettrømme over. Og litt pepper og eventuelt noe krydder jeg blander i. Men krydder er litt skummelt for tiden synes jeg...
Gjest fantasiløs Skrevet 23. juli 2008 #5 Skrevet 23. juli 2008 Lurer forøvrig også på om dere andre gravide spiser samme mat til middag som den øvrige familien, eller om dere lager noe bare til dere selv. Jeg mener, det er jo ikke sikkert alle er like begeistret for salatblader :-) hihi .- Hva gjør dere?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 23. juli 2008 #6 Skrevet 23. juli 2008 blærk, krydder ja! Jeg som er kjempeglad i (sterkt) krydret mat sluttet nesten helt med det sist. Det er jo så VONDT å få i retur! Sluttet med salsa på taco også jeg. Og tomatmat holder jeg meg borte fra om jeg kan (tomatkjøttsaus og pizzasaus og sånn).
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 23. juli 2008 #7 Skrevet 23. juli 2008 Her i huset er det gubben som ordner mat - jeg orker ingenting. Jeg spiser som regel litt av det de har, men låser det seg helt lager jeg meg ei skive i stedet. Av en elelr annen grunn er toast med majo og kalkufalukorv kjempegodt for tiden, så det er nødløsningen. Men nå har mannen opplevd meg så dårlig en gang før, så han er flink til å lage konevennlig mat ) Go'mannen!
Gjest fantasiløs Skrevet 23. juli 2008 #8 Skrevet 23. juli 2008 Jeg har også overlatt middagslagingen til mannen i huset (orker ikke en gang tanken på å lage mat). Kanskje jeg skal begynne å legge inn bestilling på litt lettere mat til meg :-) Spiste forresten en fantastisk bagel på Bagel og Juice forleden - med lett Philadelphia og tunfisk. Smakte helt himmelsk. Men ble veldig usikker etterpå om jeg egentlig kunne spise verken Philadelphia eller tunfisk...
Gjest fantasiløs Skrevet 23. juli 2008 #9 Skrevet 23. juli 2008 Om man kan spise det, kan det være en idé å ordne til hjemme, tenkte jeg...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 23. juli 2008 #10 Skrevet 23. juli 2008 Kan ikke hsuke å ha lest noe om noen av delene på "forbudslistene" - philadelphiaen er jo pasteurisert og det er vel det som er det viktigste ) Artig at du sier det - lå og tenkte på mammas tunfisk"salat" her om dagen og fikk veldig lyst på. Kanskje prøve meg på det så jeg får i meg litt fisk også, for fisk generelt frister ikke om dagen (lukter så vondt).
Gjest fantasiløs Skrevet 23. juli 2008 #11 Skrevet 23. juli 2008 Du må ta noe godt brød under da :-) Kanskje ristet toast eller noe sånt. Om det ikke står på forbudtlista som du sier, tror jeg jeg skal handle inn det her selv.
(0_o) Skrevet 23. juli 2008 #12 Skrevet 23. juli 2008 Jeg spiste mye kyllingsalat :0) Og mr freeze is til dessert :0)
(0_o) Skrevet 23. juli 2008 #14 Skrevet 23. juli 2008 Veldig kjedelig egentlig, jeg brukte isbergsalat eller kinakål (friskt uten for mye smak), mais, agurk, purreløk/vårløk (hvis jeg orka løksmak) lett krydrede krutonger, rå blomkål, og hadde oppi enten revet kylling som jeg kjøpte helgrillet eller stekte kyllingfiletbiter selv. Marinerte kyllingfileten hvis jeg orket. Og så hadde jeg bittelitt Sans Creme Fraiche (skrives det sånn?) med hvitløk som dressing eller sånn fransk oljedressing til for at det ikke skulle bli så tørt. Grove rundstykker ved siden av...
Alba44 Skrevet 23. juli 2008 #17 Skrevet 23. juli 2008 Fylte pitabrød og tortillalefser er kjempegodt. Kan jo variere med masse deilig fyll. Div. salater ser jeg du har fått tips om. Pai liker jeg veldig godt. Kan spises både varm,lunken og kald.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå