Gå til innhold

Afipran - love you!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg krøpet til korset og var hos legen i går.. Fikk time med en gang når jeg sa hva det gjaldt. Hadde 5 i ketoner i urinen allerede, og jeg er i dag 7 fullgåtte uker på vei..

Fikk afipran kvalmestillinde, og jeg føler meg hakket bedre allerede. Ingen vidunderkur som fjerner alle problemer selvsagt, men magen takler mat littegranne bedre og i dag har jeg ikke hatt brekninger fra morgenen av. Frokosten kom opp igjen, men det gjør den alltid. Lunsjen (dvs. 1 eple) har jeg holdt på,og dette er en god start.. Jeg har ikek kramper i magen og kjenner at jeg faktisk har lyst på lunsj snart!

Jeg kunne fått 100% sykemld. men jeg har en del jeg må gjøre før ferien og jeg kan sitte på eget kontor uforstyrret så jeg tok 50% sykemld. ut august. En liten lettelse å få sagt det til sjefen, fått tabletter og kommet litt i gang med hele prossessen.

Jeg skal også få innvendig ultralyd i neste uke, bare for å se at alt er fint. legen var litt overrasket over høyt ketoninnhold allerede, men jeg er ei lita jente som i utgangspunktet veier akkuratt passe og det er klart at 2 uker uten mat gjør susen det... Uff, måtte afipran gi meg bedre dager i framtiden!! - de er min beste venn om dagen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har akkurat vært hos legen og blitt sykemeldt i 1 mnd. Utfordrende med tanke på hvordan mange utfordringer skal løses. Men jeg kan nok jobbe med pc hjemme om jeg barefår ligge.

Fikk også resept på afipran som back up, men har ikke tatt enda. Fikk det for 5 år siden også i mitt første sv.skap, og syns det hjalp tidvis.

Men jeg har aldri vært så kvalm som denne gangen....

Skrevet

I mitt forrige svangerskap i 2004/2005 så fikk jeg ikke dette før jeg var over 12 uker på vei, og da hjelp det tidvis. Nå hadde visst fødselsoverlegen i Kr.sand sagt at dette var best om du begynte med det tidlig i tilfeller som oss, at det da ville ha en bedre virkning. Sist gang var jo kroppen så utkjørt etter stort vekttap og måneder med oppkast, så jeg håper at ved å være tidlig ute denne gangen at det vil hjelpe..

Skrevet

Fint at det ordet seg for dere begge.

Kvalme er ikke noe gøy gitt.

Jeg hadde +16 i ketoner etter 2 dager i uke 4 jeg, så med meg kommer det fort.

Synes ene legen på sykehuset snakket om at hvis man har 8 eller mer så legges man inn til oppvæsking, så sant man ikke trenger væske pga dehydrering, hvis man mangler væske i kroppen vises ikke det på ketonene men på blodprøver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...