Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Kjenner ei som har to døtre. Den ene heter Emilie Isabell(yngst) og den andre heter Lene.. Syns det er litt rart å ha ett såå "pompøst" navn og et helt vanlig.. Selv har jeg to ganske vanlige navn på barna mine, som klinger godt sammen.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Mine to barn har navn som tilhører to forskjellige kategorier, kristent og norrønt. Begge navnene var lite brukte da vi valgte dem... De jeg kjenner synes de passer godt sammen likevel, vi valgte jo de navnene fordi de var de fineste navnene vi to likte. Det burde andre også gjøre istede for å tenke på hva andre vil synes.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 Jeg syns det er viktig at navnene både passer til søsken, men også til oss foreldre. Veldig rart når Ola og Kari har unger som heter Isabella Emilia og Embla Isadora
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 Skulle skrive og så heter de Olsen eller Larsen til etternavn:o)
Banshee Skrevet 23. juli 2008 #5 Skrevet 23. juli 2008 Jeg syns barnas navn må stå til både hverandre og foreldrenes, og selvfølgelig syns jeg da også at navnene må stå til etternavnene igjen. Jeg er kanskje litt kresen på akkurat det her, men jeg er no bare sånn da )
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #6 Skrevet 23. juli 2008 Viktig er det kanskje ikke, men jeg vil gjerne at nana på mine to barn skal stå i stil med hverandre. Førstemann har et kort navn med to stavelser og slutter på -e. Derfor vil jeg at den som er på vei også skal ha et kort navn med to stavelser og slutte på -e. I nni hodet mitt har jeg mange regler for hvilke navn jeg vil ha (litt sykt men ...): navna skal kunne uttalses på engelsk (ikke bruke æ,ø,å), Heller ikke inneholde bokstavene r og k (vanskelig å si for mange barn), skal ikke rime på stygge ord som barnet kan bli mobbet for (eks. Nora (hora), Frikk (pikk), Gitte (fitte), ...). Dette gjør det jo litt vankelig å finne navn, men har en liste på fem jentenavn og fem guttenavn som kan være aktuelle.
Den drygaste Skrevet 23. juli 2008 #7 Skrevet 23. juli 2008 min datter har to navn men nestemann skal bare ha ett. så det blir jo litt merkelig i grunn men begge er ganske klassiske navn og derfor blir det det.
petite fleur Skrevet 23. juli 2008 #8 Skrevet 23. juli 2008 Synes ikke det er så veldig viktig, men sammensetninger som f.eks. Sivert og Cindy hadde jeg syntes var litt pussig. Men som noen nevner her at det må ikke bare stå til søsken, men også foreldrenes navn: Både jeg og samboeren min har typiske 70-talls navn, vil ikke ha det på barna mine :-)
hit og dit Skrevet 23. juli 2008 #10 Skrevet 23. juli 2008 Totalt uviktig, sjølv om det er Angelica Lorenzia og Ola. Ser ikkje nædvendigheten av å klinge sammen.
Mrs. Bouquet Skrevet 23. juli 2008 #11 Skrevet 23. juli 2008 Ja, heter jenta Julie bør en evt. gutt hete Romeo.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #12 Skrevet 23. juli 2008 Selvfølgelig er det viktig, men hvorfor det absolutt må stå i stil til foreldrenes navn skjønner jeg ikke. Mitt navn står absolutt ikke i stil til min manns navn.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #13 Skrevet 23. juli 2008 mine også klinger godt ilag, men har ikke tatt utgangspunkt i at de skulle det. Hvorfor må de "passe" sammen da?
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 23. juli 2008 #14 Skrevet 23. juli 2008 mine heter jørgen patrick jonas benjamin alina om de passer?? bryr meg ikke, barna passer til navnene:))
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #15 Skrevet 23. juli 2008 Jeg synes det er greit om navnene passer sammen, men liker det ikke om alle navnene begynner på samme bokstav eller er FOR like. Da blir det omtrent som å kle ungene helt likt. Det tar fra dem identitet og særpreg, i min mening.
Gjest Skrevet 23. juli 2008 #16 Skrevet 23. juli 2008 Har ei Johanne og ei Sofie og nå venter vi en liten Ella/Thelma/Alma eller Elisabeth. Synes det er litt viktig, så det ikke blir helt stilkrasj. Ellers bryr jeg meg ikke.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #17 Skrevet 23. juli 2008 Synest det er litt viktig at det passer med de andre navnene. Derimot reagerer jeg viss alle starter med samme bokstav, minner meg om "mormor og de 8 ungene". Alle søskene må heller ikke ha dobble navn, vet om et par med 10 unger, der alle har dobble navn. Veldig vanskelig å hugse hva de heter.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #18 Skrevet 23. juli 2008 Mine heter Thea og Theodor:=) men syns ikke at det er rart om dem ikke klinger..det klinger etter hvert uansett syns jeg.men jeg liker best at det klinger i utgangspunkte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå