Gjest fantasiløs Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Kan liksom ikke huske at jeg var så utrolig slapp og sliten sist. Er det helt normalt?? Hvor lenge varer det? Noe jeg kan gjøre for å ikke være så slapp og sliten? Noe jeg skal spise?
Lykkelig mamma til 2 Prinser Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 heii:) jeg er 15+3 og er så slapp og sliten hele tiden og jeg sliter så forferdlig med svimmelhet.. begynnte med dette etter jeg var blitt 3 mnd på vei... var ikkje sååå gale med førstemann.. jeg har gått ned nesten 5 kg på 12 uker... jeg spiser kjempe masse og masse sunnt men denne gangen tærere det på meg gitt å gå gravid.. Huff skikkelig slitsomt? hvordan er du? og vor langt er du på vei?
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 Er skikkelig sliten og slapp, har vært det hele vegen...40+3 i dag :s
TurangaLeela Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 Jeg har to uker igjen til termin og kroppen min skriker av matthet. Er utrolig lei, og kroppen er full i hormoner. Kan ikke huske det var sånn sist, men da hadde jeg heller ikke en ustyrlig gutt på 2 og et halvt heller. Syte-syte-syte..... Jeg gleder meg til det er over:)
Lykkelig mamma til 2 Prinser Skrevet 23. juli 2008 #5 Skrevet 23. juli 2008 nei huffa meg .. håper de ikke varer såå lenge da.... det orker ikke jeg:( jeg har en på 3 og et halvt... men han er snill og gooo hele dagen lang:) heldigvis:) jajaja damer vi får tenke det slik at det er verdt det og at det er noe Mega godt som kommer ut av det:)
Gjest fantasiløs Skrevet 23. juli 2008 #6 Skrevet 23. juli 2008 Er cirka 13 uker på vei nå. Har følt meg helt elendig de siste 9 ukene. Forsøker å få litt mer energi, men går jeg en liten tur føler jeg meg bare uvel. Jeg har nok også gått ned i vekt. Merker at buksene sitter løsere og klokka har sklidd ned på armen. Merkelig at graviditeten skal bygge NED kroppen slik, når vi egentlig trenger å samle styrke og energi. Jeg jobber hjemmefra. Hadde jeg vært i vanlig jobb, hadde jeg ikke orket å gå på jobb. Det er helt klart. Alle sier liksom at graviditet ikke er en sykdom, men du verden så syk og elendig man føler seg... Bare håper jeg får litt mer energi og krefter igjen snart.
Gjest Skrevet 23. juli 2008 #7 Skrevet 23. juli 2008 jeg er helt nygravert, i min 5 uke. er veldig slapp, men enda ikke sliten. sover heller ikke så mye nå, men kan ha noe med at så fort jeg kommer i horisontal stilling så gulper jeg og gjerne kaster opp også.. så for meg funker det best å hvile i sittende stilling om dagen .. hadde det værre sist, da var jeg sengeliggende fra 5 uke og kom meg ikke ut av senga før jeg var godt over 6 mnd. fikk ikke i meg hverken tørt eller vått. nå sliter jeg med å finne noe å drikke og klare å drikke det, mens mat får jeg enklet i meg i små porsjoner
Gjest fantasiløs Skrevet 23. juli 2008 #8 Skrevet 23. juli 2008 Huff av meg - håper ikke det varer hele svangerskapet ut...?? Finnes det ingen måte å komme litt mer ovenpå igjen? Spiser jeg galt?
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 23. juli 2008 #9 Skrevet 23. juli 2008 jeg er slapp og sliten... kaster opp så er vel det som er grunnen kanskje?! sist gang var jeg kvalm og dårlig hele svangerskapet men håper det gir seg denne gangen er bare 10 uker på vei nå... huset står jo helt på hue her føler jeg... orker liksom ikke gjøre mer enn akkurat nødvendig!!
Gjest Skrevet 23. juli 2008 #10 Skrevet 23. juli 2008 får du i deg nok veske? jeg merker at jeg blir veldig sliten når jeg er dehydrert.. og seff så funker jeg bedre på lettere mat, enn tung og kraftig mat..
Gjest fantasiløs Skrevet 23. juli 2008 #11 Skrevet 23. juli 2008 Vann smaker av en eller annen grunn helt pyton for tiden, og orker også bare et halvt glass melk om gangen (bælmet jo nedpå før!). Så, ja, kanskje jeg er noe dehydrert. Har begynt å sette vann i kjøleskapet så det er ordentlig kaldt når jeg skal drikke det. Det føles noe bedre. Kanskje lurt som du sier med lettere mat. Salater og slikt kanskje? Merkelige greier. Blir plutselig kjempesulten, men orker jo ikke så mye når jeg først skal spise.
Gjest Skrevet 23. juli 2008 #12 Skrevet 23. juli 2008 jeg har også store problemer med vann her hjemme, men var ute å spiste igår og da bælmet jeg isvann.. så har tenkt å få sambo til å lage isvann til meg så ofte så mulig, kanskje det funker da.. orker ikke selv å styre med isen, for synes den lukter så rart nå hehe.. ellers har jeg bare lyst på appelsin saft i form av kuli, caprisone ol. men det er jo ikke det sunneste så prøver å holde meg unna..men må jo ha veske også.. når det gjelder mat så er jeg dårlig på salater og sånt, jeg har lyst på salte poteter i aller varianeter dagen lang, så det går mest i det, eller loff med tynt lag smør.. super kjedelig, men det holder jeg som regel på, og ikke lukter det så mye heller.. har super ømfintelig luktesans nå, og freaker ut av den minste lille ting..
Gjest fantasiløs Skrevet 23. juli 2008 #13 Skrevet 23. juli 2008 hehe - ja luktesansen er jo helt på styr. Merker jeg må lufte i huset hele tiden. Orker for eksempel ikke lukt etter middagen. Jeg får se om jeg orker å dra meg bort til butikken for å kjøpe litt egnet mat til meg selv. Ikke så greit dette her synes jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå