Gjest Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Går det an å bli ammehjelper selv om en ikke har en vellykket amming bak seg? Jeg leste og erfarte meg nokså full på informasjon da jeg fikk trøbbel sist og mener jeg kan vel så mye som mine venninner som har ammet uten problem i det heletatt. Også tenkte jeg at siden ammehjelpen hjalp meg så mye da jeg trengte det hadde det vært ok å kunne dele det jeg lærte med andre som trenger det. Eller må jeg vente til jeg ev. får til en vellykket amming selv?
Gjest Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Dytte litt ... (Jeg har lest på ammehjelpen sine sider at hvor lenge man ammet ikke har noen betydning, men føler meg litt usikker på om det jeg styrte med de ca 8 ukene kan telles som amming i det heletatt ;-))
Expat Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 Ja selvfølgelig kan du det! Du skal ha hatt ammeerfaring, dvs, du har gjort et forsøk. Så det ekskluderer for eksempel menn (selv om menn kan være ammekonsulenter for eksempel i utlandet). Det hadde vært kjempekoselig med deg som ammehjelper, mange trenger nettopp å høre at det kan være litt skit i begynnelsen og noen trenger å høre at de må slutte... Nå i oktober er det landsmøte, da kan du bli ammehjelper på en dag! Kurs, eksamen, alt på en gang. Fin oppstart! Møtet er i Trondheim denne gangen.
Gjest Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 Å, men det passer jo kjempefint! Jeg bor jo i Trondheim :-) Da må jeg bare kjøpe de bøkene og få finpusset på kunnskapen før oktober :-)
Expat Skrevet 23. juli 2008 #5 Skrevet 23. juli 2008 Tror påmeldingen er i begynnelsen av september, se ammehjelpen.no nå inder Landsmøte! Da treffes vi i oktober da! Gøy!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå