Gå til innhold

Trenger litt tips her,skriver gjesteliste til brylupp.Litt dilemma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å planlegge litt til den store dagen, å da har jeg begynt med gjeste lista. Men jeg vet ikke hvem jeg skal be? på min side ber jeg kunn de aller nermeste til middag og onkler og tanter til kaffe. På samboern sin side må vi be både de nermeste og onkler og tanter til middag for de bor 65 mil unna.. Åsså var d d da, jeg er så i tvil om jeg ska la noen av de på hans side komme, ikke d at jeg ikke liker de.men 2 av de kommer garrantert til å ødelegge dagen. Svigermor ødela jo barndåpen til minstemann ved å slenge med dører,sitte å grine ved bordet osv osv. å attpå til mente hun jeg var utakknemlig. Den sjønner jeg ikke helt da siden jeg ga de husrom osv. vi var 10 stk i min lille leilighet på 78 kwm. å så til den ene av onklene,han er helt ute av styr rett å slett. han endrer seg på et blunk, å er veldig avhengi av alkohol. Han er egentlig en grei mann men han klarer bare ikke å stå opp uten at en øl må innabors. å når han drikker blir han veldig plagsom,sint, å små kløete å d liker jeg absolutt ikke. jeg tåler grisprat men ikke slik prat for å si d sånn.Svigermor må vi vell be uansett ellers så kommer ikke søskene til sambo sikkert, sjønner ikke at d skal være så mye styr me en familie jeg.

ble veldig rotete herre men hva ville dere gjort???? vill liksom ikke få ødelagt en slik stor dag. Syns d var trist at barndåpen ble ødelagt selv om vi gjorde d beste utav d liksom.

har 2 på min side å som får et ultimatum av meg...

trenger litt tips:O)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj, sånne store dager bringer enten ut det beste eller verste i folk, dessverre altfor ofte det siste. Skjønner godt dilemmaet ditt, spesielt når du allerede har sett at folk ikke kan "oppføre seg" på store dager hvor normale mennesker i det minste tar seg litt sammen.

Men MÅ dere invitere alle tanter og onkler? Har dere like god kontakt med alle, evt ikke sånn at det ikek er unaturlig å droppe å be dem? Evt kan mannen din snakke med dem sånn som du tydeligvis har tenkt å gjøre med de på din side (ultimatumsfolkene)? Si at dere ønsker en skikkelig feiring med voksne mennesker og evt vise til tidligere hendelser hvis de ikke skjønner hva problemet er?

Blir alt bare et stort mas og ork mtp folkene og du ikke har lyst at en kveld potensielt blir ødelagt for dere av andre hadde jeg revurdert "bryllupsformen" og heller droppet det tradisjonelle fremfor å få en fest dere virkelig har lyst på :o)

Ingen gode råd her altså... Men jeg skjønner vledig godt frustrasjonen!

Skrevet

Faren til mannen min og kona kommer, det er mamman til mannen min er d største problemet. Hun hater min svigerfar, å hun har fått de 3 barna de har sammen mot sin far. d er kunn sambo som har kontakt med faren. For de andre sverger jo til sin mor men men. Svigerfar er kjempe snill osv. Men svigermor virker faktisk litt sjalu på han selv om han har gått videre. Men d har jo hun oxo, men men hele greia er innvikkla rett å slett. familien på hans far side er greie mens de på hennes side er litt skrale for å si d sånn. Gruver meg mere til dagen enn jeg gleder meg. Har alltid ønsket å gifte meg i samme kirke som mamma og pappa så den drømmen skal jeg holde på. men synn 2 stk kan kansje ødelegge. frustreranes. skal snakke med gubben om d, han har sagt d til de flere ganger,men de lovte jo å oppføre seg i barndåpen å,men dagen startet jo allerede før vi kom oss i kirka med kjefting og skriking:(

Skrevet
huff så kjdelig når det blir sånn da! er jo en stor dag man ønsker å dele med andre og ikke ha dårlig samvittighet for... vi har også noen som er litt sånn halvveis i bryllupet vårt! de er absolutt ikke på langt nær slik du beskriver de hos deg men nok til at vi har litt sånn blanda følelser på å be de.... men vi har tenkt slik at om de da skulle begynne å lage nr (er mest bekymret for utover kvelden) så er det andre her som står de så nærme at de kan si til dem og evt få de bort fra festen ganske greit... er jo egentlig verst for dem som ikke klarer å gjøre en så stor dag hyggelig for brudeparet!!! kan ikke mannen din snakke med foreldrene sine da og si at dere ønsker at de oppfører seg fint. får de det i så klar tale så kanskje det hjelper?! mamma`n min er også slik som friker ut noen ganger og i går da vi var på en runde for å handle noe så begynte hun å kakle om at jeg var så utakknemlig.. jeg var akkurat som jeg pleier å være men ikke overentusiastisk fordi jeg er gravid og kaster opp hele tiden og det er liksom hemmelig enda... da var dråpen nådd for meg, for hun styrer så vannvittig mye!! så jeg bad henne roe seg ned for vi har kontroll, jeg orker ikke styre så mye og gå gjennom det hun har strøket på lista som er alledre er sjekket minst 10 ganger... i alla fall så begynte hun å vri det til at jeg var så ille og hun var så flink... og til slutt så sa hun at hun ikke ville komme i bryllupet, og jeg sa at det var helt greit for om hun ikke skulle komme dit fordi det var koselig med min dag og ikke fordi hun skulle skryte av alt hun hadde ordnet så kunne hun holde seg vekk!! da begynte hun med sånne usakligheter som at vi ikke klarte å gifte oss hvis hun ikke betalte og at hun ordnet blomstene! litt krampeaktig... så jeg sa bare helt rolig at jo, det klarer vi... vi har sparepenger og blomster klarer jeg å ordne også!! så hun kunne fremdeles holde seg vekk om hun ikke skulle komme for å gjøre dagen til noe stort for oss og ikke gi oss skyldfølelse!! hun gav seg til slutt da, men jeg gidder ikke mer tull fra henne. da skal jeg trykke de 40 000 ned i halsen på ho for å gå fri for henne :) jeg håper det ordner seg for dere!!
Skrevet

Huff kjedelig at mamman din skal være sånn. Gratulere med spiren forresten:O) å lykke til med både brylupp og graviditet:O)

ja håper d årdner seg jeg oxo. Vet jo at svigerfar klarer å oppføre seg,han bryr seg ikke om henne for å si d sånn. Men tviler på at svigermor klarer d. har tullet med at vi skal be nrk sette opp storsjærm der de bor å sende bryluppet over sjerm til de hehe.. men men xxx fingrene. er jo en stund til igjen ennå da:O)

Skrevet

hehe :) om nrk kommer burde hun jo skjerpe seg ja :)

får håpe det ordner seg, høres jo ut som om svigerfar din er en koselig mann så da får dere heve dere over svigermor og tenke at det må være verst for henne... er rart hvordan noen folk ikke har evne til å se at det er de som er problemet og skal legge skylda på alle andre!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...