Mockanin Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Skal vel ikke klage på henne, og det er ikke det jeg mener å gjøre heller for hun er jo snill som kommer og passer minsten på dagtid i 2 uker. Men noe av det første hun sier til meg er... nå har jeg grua meg siden jeg ble spurt.. jaha... det gir jo en skikkelig god følelse gitt, og om det er så forferdelig så kunne hun vel bare sagt nei vel. Hun "orker" ikke være hjemme med minsten, som hun selv sier, så disse tre dagene hun har hatt han har dem fartet litt rundt. Moro for han, men det skinner jo gjennom at hun ikke orker å være hjemme med han. Da må han jo aktiviseres. Han er jo snill som dagen er lang sammen med henne, er sammen med oss han blir et lite monster til tider. I og med at hun har fartet litt rundt med han disse dagene så ser jeg jo at han får med seg masse nytt også. MEN det er jo begrenset hvor lenge hun klarer å finne på noe med han også da. Hva da lissom? Hun kjører faktisk rundt med han for at han skal sove... Ut fra hvordan han er på kvelden så skjønner jeg jo at han sover mere enn den halve timen vi har sagt han skal sove også. I går vaska hun gulvene våre fordi hun kjeda seg lissom. Fint med nyvaskede gulv i grunnen. Men jeg føler det er litt feil at hun gjør husarbeidet vårt. Hun mente hun skulle lage middag til oss i disse to ukene, men vi vet jo at det er fordi da slipper hun å aktivisere minsten. Hun har jo selv sagt flere ganger at når de andre barnebarna er hun henne så passer hun på å ha ting og gjøre sånn at hun slipper å sitte rolig sammen med dem. Hun må være opptatt med noe når dem er der. Høres jo litt snålt ut. Er så vanskelig å si i fra, for vi trenger at hun er hos oss ut neste uke. Mannen fikk inndradd ferien sin pga. arbeidsmengde som økte helt plutselig og barnehagen har sommer stengt disse to ukene.
Gjest Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Hmmm, det er vel bare å bite tennene sammen disse to ukene. Men neste gang kanskje du spør noen andre først??? Jeg må jo si meg enig med deg i at det er litt rart med en bestemor som ikke vil holde på med barnebarna når de er på besøk, men det er ikke sikkert hun helt vet hva hun skal finne på. At hun føler det blir kjedelig til barna å bare sitte på gulvet med henne, eller kanskje hun synes det er feil at en voksen skal "måtte" aktivisere barna hjemme hele tiden. Jeg tror jeg hadde snakket med henne om hvorfor hun synes det er så tungt, og kanskje også hørt om hun helst så at dere fant noen andre neste gang dere trenger barnevakt. Det er jo bare å si at det ikke er noe særlig for dere å vite at hun går og gruer seg, og at dere kan finne en annen til å være barnevakt og heller besøke henne når dere har mulighet til å komme alle sammen.
Mockanin Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. juli 2008 Mulig jeg har skrevet litt klønete for jeg føler jeg ble litt misforstått. Jeg ER takknemlig for at hun hjelper til disse ukene, det er jeg virkelig. Hun er pensjonist så hun bruker jo ikke noe av ferien sin heller lissom. Jeg ville i utgangspunktet spørre noen andre og gjerne betale dem for å passe minsten, men mannen insisterte på å spørre moren sin. Og da jeg nevnte det med sovingen, så var det egentlig ment å fortelle at jeg misstenker at hun lar han sove lengre for å slippe å være sammen med han. Glemte å skrive at det er dager han ikke sover heller, men i bil sovner han som regel fort om det er litt ut på ettermiddagen. Det er vel derfor hun kjører rundt med han. Ble vel litt klønete skrivd det også egentlig. Hun er ikke noen typisk bestemor med de gode gammle bestemorfaktene. Hun hverken diller eller daller eller stapper i han godis. Tror ikke han har fått en is en gang selv om frysern vår er stapp full av det. Hun er litt sånn halvmilitant. Kom her, gjør det, nei, sånn og sånn. Ikke noe spes med kos og kjærtegn som jeg selv er vandt til. Hun ER snill, bare litt anderledes enn de fleste andre bestemødrene jeg kjenner kanskje.
Gjest Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 veldig enig med 3småkrapyl:), snuppa mi er hos oldeforeldrene sine nå i to uker fordi bhg er stengt og jeg og sambo jobber, og der er det ikke i nærheten av å være noen av mine rutiner og de også farter rundt dagen lang. men jeg synes det bare er hyggelig, det er ferie og snuppa koser seg så da går det glimrende. er nok regler og rutiner her i hverdagen, dessuten synes jeg de får styre hverdagen sin selv når jeg ikek er der. barna tar jo ikke noe skade av litt annen hverdag i ferien masse lykke til den siste uken!
Gjest Skrevet 23. juli 2008 #5 Skrevet 23. juli 2008 La henne vaske, koke og herje :-)) Du kan jo forslå at han får hjelpe henne litt så er ungen aktiviset også...ikke alle voksne finner det naturlig å leke med ungene, feks min mor er av samme type som din svigermor. Hun kan god passe, men da liker hun å gjøre dagligdagse syssler mens hun passer unger slik at dagen går. Det kan være alt fra å ha ungene med på diverse ærend, husvask, luke i hagen, lage middag, tørke støv osv. Når pappa er hjemme så er det mer aktiviteter i form av fisketurer ol. Svigermor er mer "leke-bestemor" og sitter i sandkassa med ungene, tar dem med for å se på hester, triller lange turer, renne på kjekle, går på ski, strandturer ol...alt etter sessong. Samme med svigerfar......huset deres er stappfullt av leker, både arva og nye....hos foreldra mine er det litt leker, men det ser ikke ut som en barnehage når vi er der..hehe At voksne er forskjellige er vel noe vi får respektere....så si at hun skal slå seg løs, vaske, rydde og koke hvis hun har lyst til det....så tenker jeg dama blir fornøyd...
Mockanin Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. juli 2008 Takk for svar. Svigermor er pensjonist, men er en svært sprek og oppegående pensjonist. Mangler ikke på energi der i gården. Helt pyton og være på hytta med henne for hun er høyt og lavt det meste av tiden. Hun er nok en egoistisk dame på mange områder også, har flere ganger blitt overrasket over hvor liten empati hun til tider kan vise ovenfor både barn og barnebarn og mannen. Hun er også snill, men mangler litt av det man ser hos de aller fleste andre bestemødrer rundt om kring. Det er ikke ofte vi er nødt til å be henne om hjelp. Det er kun i krisetilfeller som dette. Hun har bla. aldri hatt minsten på overnatting, og ikke kommer det til å skje heller. Vi har ikke så mange andre å spørre om barnevakt heller, dermed blir det skjelden til at vi har det. En gang var xn og dama hans barnevakt, men dem har ferie nå så jeg kunne ikke spørre dem. Jeg kan nok ikke gjøre noe med arb.tiden min for jeg er nettopp begynt i denne jobben. Mannen min har flexitid og drar 08.30 på jobb, og er dermed ikke hjemme før ut på kvelden. Jeg vet at minsten ikke lider noen nød, men jeg synes ikke alltid svigermor er så "barnevennlig". Men det får bare gå...Han dør ikke av å være sammen med henne.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 23. juli 2008 #7 Skrevet 23. juli 2008 Jeg signerer Ugl@ - er som om jeg skulle skrevet det selv:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå