Gå til innhold

Hvor mye oppussing får jeg for 75 000?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lite møbler, noe hvitevarer, tomt hus men funksjonerende bad og kjøkken (ikke pent). Rommene trenger sparkel og maling.

Har en sjenk og et sybord haha.

Har omtrent 100 000 å rutte med, men 25 går til vindusbytte med en gang.

Hvor langt kommer jeg med 75? Vi gjør det meste selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For 10-15 000 pr rom (ikke kjøkken og bad) får dere nok til sparkel, maling og laminat gulv (ikke så veldig dyrt men ok) samt utstyret dere trenger (malingskost, maskeringstape, sparkelspreder osv) og kanskje noen møbler (fra ikea o.l.). Min erfaring er at ting alltid blir litt dyrere enn man tror og alltid tar litt lenger tid så det er greit å lage seg en plan over hva man trenger på forhånd. Regn ut ca hvor mye av div. du trenger til de enkelte rommene og lag deg en plan for hvordan dere skal gå frem. Også får man seg alltid noen overraskelser ... som f.eks at lister gjerne er svindyrt :-)

Så du får gjort en god del med 75 000!

Lykke til!

Skrevet

Vi brukte vel 30 eller rett over på å pusse opp kjøkkenet helt (legge nye plater, sparkle, tapetsere, male, fliser over kjøkkenbenk + nytt kjøkken fra ikea). Hvitevarene kjøpte vi brukt (1 år gamle) fra et søskenbarn og brukte vel 12000 på (oppvask, komfyr, kjøleskap rustfritt).

Møbler trenger ikke være dyrt - husk at møbelsalget starter nå i begynnelsen av august - på Bohus starter vi 5. august, vil tro de andre (inkl hvitevarebutikkene) også starter ca da.

Maling og sparkel trenger ikek være så dyrt - følg med i Obsreklameavisene, de har ofte tilbud på sånt.

Jepp - lister er dyrere enn forventet (uten at jeg husker hva det koster) så kan dere beholde det dere har så er det bra :o)

tror dere kommer langt med 75, jeg så lenge dere ikke gjøre noe med badet med en gang eller skal bytte ut gulvene. Forresten tilbud på parkett på Obs nå (vi trenger, derfor eg følger med, hehe) eik klikkparkett ferdiglakkert til 179 kr kvm.

Skrevet

Ah, jeg digger Dib...

Gulvene får vente, de er ok. Laminat i stua og linoleum som ligner på laminat i resten. Helt greit når krapylet kjører rundt i stua med trehjulsykkel, hihi.

Takk!

Skrevet

Hvis du ikke er redd for å kjøpe brukt, får du mye møbler og hvitevarer for 10 000. Bare å sjekke Finn. Hvis du bor noenlunde sentralt, slik at du kan hente, er det stort utvalg. Maling og slikt kan du få på tilbud, det er bare å følge med. Men anbefaler deg IKKE laminatgulv, det er noe herk. Hvis du ikke tar deg råd til parkett, anbefaler jeg linoleum, du får mange flotte belegg etterhvert.

Skrevet

Takk! Ja, vi er store fretex-fans også. Gjenbruk er miljøvern!

Og maling på tilbud, det tenkte jeg ikke på...

Det er kanskje ikke noe i veien med å kjøpe husmaling (utenpå) på høstsalg (når malesesongen er over) og spare noen tusenlapper?

Jotun sa malingen kostet 1300 per tiliterspann yikes...

Skrevet

Vi malte nettopp huset utenpå, og kjøpte Butinox tiliterspann (oljedekkbeis) på tilbud på Obs til 650 kroner for 10 liter. Nå er ikke huset vårt det største, men vi hadde nok med to tiliterspann (to strøk).

Skrevet

Vi pusset opp stua i vår. Ble 21000 for nytt gulv (vinyl), veggplater, takmaling + veggmaling. Ting og tang man trenger for å hjelpe seg med. Ovnsplate. Listerverk. ++

Sett opp en liste over det som er høyst nødvendig og gjøre først. Sett opp hva dere trenger og dra til butikken. Få en pakkepris for alt. Gjerne dra på forskjellige butikker og få overslag.

Skrevet

Ja Butinox futura er på salg under 900 per spann nå! Takk for tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...