ariel 78 Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 så begynte jeg å tenke på om han kanskje skulle oppkalles etter noen,dvs starte med samme forbokstav. Kan noen komme med forslag til guttenavn som begynner på D??
To gutter og en jente Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Ikke lett det der med navn. Kansje dere kan kombinere det navnet dere hadde med et navn på D? Her er noen jeg kommerpå som begynner på D: Daniel David Didrik Dennis Dag Dyre Dagfinn Dan
mamma-for-første-gang Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 Daniel David Didrik Dan Dag Dennis Dagfinn Damian Dylan Sikkert ikke alle som er like aktuelle, men det var hvertfall alle navn på D jeg kom på..
Giinaღ Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 Personlig liker jeg David og Daniel best. Et litt sjeldnene navn på D er Darian, som også er fint. Hadde selv lyst på en Daniel tidligere
ariel 78 Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. juli 2008 Tusen takk for tips.Har både David,Daniel og Dan i nærmeste familie derfor vil jeg ikke bruke dem(ellers ville det nok blitt Daniel). Synes ikke at D er den enkleste bokstaven heller,derfor er det fint med tips:)) Kom gjerne med flere om noen vet:)
"Liten" lykke Skrevet 23. juli 2008 #6 Skrevet 23. juli 2008 Fant dette på navneguiden på mammanett.no: Navn Betydning Navnedag På navnetoppen Dag Norrønt, "dag". 11/9 Dagfinn Norrønt, "dag, same/finne" 2/1 Dan Av Daniel Danial Daniel Hebraisk, "gud er min dommer" 11/12 2003, 2004 Dankert David Hebraisk, "han som er elsket" 30/12 Denis Fransk Dennis Eng. form av Denis Derek Engelsk. Se Didrik Dick Engelsk. opprinnelig kjælenavn til Rikard Didrik Tysk. "Hersker" 7/8 Dines Gresk. Etter vin- og fruktbarhetsgud Ditlev Tysk. Ditmar Tysk. "Folk, berømt" Donald Engelsk, "verden, mektig" Douglas Skotsk, "mørk, vann" Dyre Norrønt. "Dyrebar, kjær"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå