Gå til innhold

Avføring (fullamming)


ruffina

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen og gratulere med hærligheten!

Jeg lurer på hvor ofte babyen din har avføring? Det skal vist være normalt at det går 14 dager mellom hver avføring. Gullet mitt har ikke hatt avføring på leeenge, og siste to gangene han hadde det så stimulerte jeg det frem med et temperaturmål. Virker ikke som han har store plager av det foruten at han promper mye med skikkelig lukt. Liker ikke at det går så lang tid uansett hva som er normalt. Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten vår har ikke bæsjet på 4 dager nå, men plages ikke av det. Mye fising her også. Hørte også at det ok mer opp til 14 dager mellom. Han får både mm og mme. Har ikke stimulert det fram med temperaturmåler da HS sa at det ikke er så bra og kan forstyrre den naturlige balansen i tarmen, men fikk beskjed at det går ann å stimulere med å gni litt med q-tips ved åpningen. Har ikke prøvd det ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå om dagen er det en avførings bleie ca hver 6 dag og han prumper mye med lukt som du sier.

Jeg pratet med helsesøster om mandagen ettersom vi reiser på ferie nå. Og hun sa at det var ikke noe problem så lenge han spiser og er i fin form og at det kan gå opp til 14 dager uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi har avføring hver dag. I går var det til og med tre ganger. Har hørt at det er vanlig at det kan gå 1-2 uker mellom hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv fennikelre hvis det begynner å plage babyen. Ga sønnen teen til hver måltid på dagen og natten ( ca 6 måltider til sammen) og han bæsjet neste dag. Ga han10 ml før hver måltid. Men slutta å gi teen etter at han bæsjet forrige gangen, ikke nødbendig å gi den for ofte for da blir bæsjen for flytende... Får kjøpt fennikel frø på apoteket, 1 ts kokes med 2.5 dl vann i 5 min og trekkes i 2 min. Kan stå i kjøleskapet i ett døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...