Angie77 Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Jeg fikk alvorlig preeklampsi veldig tidlig i svangerskapet, noe som endte i haste ks. Nå har jeg fått tilbud om utredning fra sykehuset, men vet ikke helt hva utredningen innebærer. Feks; må jeg gjennom ulike tester, eller består utredningen kun i en gjennomgang av den informasjonen de allerede har om det som skjedde? Tar det lang tid før resultatene foreligger? Blir veldig takknemlig om noen har noe info om dette:)
giggsi Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 De ser på resultatene av blodprøvene som ble tatt på sykehuset før og etter forløsningen.Jeg var på sykehuset i går for utredning. Dkal ta en blodprøve for å se om jeg har et gen som øker sjangsen for å få det i neste svangerskap,for da må jeg bruke medisiner gjennom hele i tilfelle. Utviklet du HELLP? Jeg fikk beskjed at om jeg ikke hade genet hadde jeg 3-5 % sjangse for å få alvorlig sv.forgiftning igjen og 10-20% for å få en mildere grad. Så nå må jeg bare pitle meg til å ta den blodprøven. Hvor tidligt fikk du? Jeg fikk i uke 27.
Angie77 Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. juli 2008 Tusen takk for svar, giggsi:) Jeg fikk det i uke 26, men alt gikk heldigvis bra med både barnet og meg:) Ingen sa noe om at jeg hadde utviklet HELLP.. tror jeg. Jeg var helt i ørska og fikk dessverre ikke med meg en del av den infoen pleiepersonellet ga meg. Etter fødselen spurte jeg en lege på KK om mulighetene for flere barn. Han sa det var over 50% sannsynlighet for at dette ville skje igjen, og at det kanskje ikke ville ende godt neste gang. Leger jeg snakket med senere ba meg vente med bekymringene til jeg visste resultatet av utredningen. Så da er det kun en blodprøve jeg må ta av nye undersøkelser:) Jeg var redd jeg måtte igjennom et helt testbatteri:) Måtte du henvises til utredningen av fastlegen din? Eller tok du bare kontakt med sykehuset? Kan man bare ta blodprøven hos fastlegen slik at man ikke trenger å dra til sykehuset i det hele tatt? (Spør jeg mye? haha:)
giggsi Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 Ring sykehuset og be om samtale. Først der fikk jeg vite at jeg hadde utviklet HELLP. Fikk henvisning til blodprøve derfra. Hvor stort var barnet ditt? Hva tid fikk du? Jeg fikk i oktober 07. Har bilder av henne på profilen min. Alt går bra med henne og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå