trillemamma Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Ringte til sykehuset og fikk beskjed om å holde meg hjemme en stund til! Er det virkelig normalt? Forrige gang vannet gikk dro vi rett til sykehuset, men det er jo tydelig at de forandrer på rutinene sine. Ikke skal jeg legge meg ned heller, selv om jeg ikke er sikker på at hodet har festet seg. Ja, mye forandrer seg på syv år.
LivK har født Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 JM min sa at hvis vannet går etter uke 37 trenger en nå ikke lenger å legge seg ned selv om hodet okke er festet, da risikoen for å få navlestrengen i klem så sent i svangerskapet er så si lik null. Det er fordi den da har blitt så sterk og elastisk at det ikke skulle la seg gjøre, liksom. Tror jeg hadde tatt det godt med ro likevel, jeg:) Får håpe du får rier snart nå, da! Lykke til!!!
trillemamma Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. juli 2008 Oki, da forstår jeg mer. Takk. :-) Jo, jeg tar det med ro, men jeg tør nå å bevege meg litt da:-)
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 Da jeg fødte forrige gang hadde jeg vannavgang tidlig på dagen, og fikk først beskjed om å komme på kontroll neste morgen, men så ringte de tilbake og ba meg komme inn kl 20 på kvelden. Fikk ikke beskjed om å holde meg i ro el noe. Så jeg styrte på hjemme med ting og tang....satt ikke mye stille den dagen(nyttårsaften), men dro ikke ut av huset heller. Hodet var festet da, men de spurte ikke om det da jeg snakket med KK på telefonen. Spurte jordmoren min denne gangen om hva hvis vannet går og ikke hodet er festet, og hun sa at det ikke var noe å bekymre seg over... Man skal ikke legge seg ned.
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 23. juli 2008 #5 Skrevet 23. juli 2008 Husk å bruke den nærmeste tiden på å lade batteriene før fødsel...det gjorde ikke jeg(og hadde ikke sovet noe særlig de to siste nettene), så jeg var så sliten under fødsel at jeg bare hadde lyst til å sove..... fikk to tabletter m druesukker, så var energien på topp igjen!! ;-) Denne gangen vet jeg i alle fall at jeg skal prøve å hvile, hvis vannet går eller når riene begynner...
trillemamma Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. juli 2008 Ja, jeg tror jeg skal ta det med ro i dag. Både jeg og sambo fikk jo en ganske oppsykket natt. Stakkars mannen, jeg vekket han og sa at vi skulle kjøre, også fikk han beskjed om å legge seg til å sove igjen, noe han selvfølgelig ikke klarte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå