krimseline Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Heisan! Leste innlegget ditt om gutten din som ikke faar vere med i lekegruppa lengre. Maa bare si at jeg synes det er veldig teit oppfoersel fra kirka.... Forstaar det saann at han trenger noen aa leke med? Har du sjekket om det er en Moms Club hvor du bor? http://www.momsclub.org/welcome.html Ser det er flere avdelinger i NC, men vet jo ikke hvor du bor da... Jeg er med i Moms Club her jeg bor i SC og maa si at det er utrolig kjekt! Baade jeg og datteren min har faatt nye venner, og vi deltar i lekegrupper, turer og annet kjekt hver uke. Ingen forpliktelser (untatt om du vil selv) bare masse goey!! Vel verdt aa sjekke. Oensker dere alt godt. Klem
Northernlights Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Hei, jeg har sjekket, men alt er litt lengre borte enn jeg kan tenke meg å kjøre. Det er ingenting her jeg bor, eller de 3 nærmeste byene. Men jeg skal snakke med noen, kanskje skolen eller chamber of commerce vet om noe.. Det var ikke kirka som bestemte dette her. Denne summercampen er et program som blir ledet av ei bestemt gruppe. Kirka betalte dem 200 dollar for at gutten skulle få være med andre unger denne sommeren, og denne campen leier lokaler i kirka. Det er et godkjent program, men drives ikke direkte av Metodistkirka. Vi har snakket med et board member av denne delen, for det er folk vi kjenner litt der. Og sagt hva som skjedde. At vi fikk mesteparten dekket er fordi mannen er ufør, og gutten ikke hadde lekekamerater. Jeg synes de skulle ansatt flere folk, eller flyttet til et større lokale. Å "kaste" ut barn som er mere krevende enn andre, det er helt uakseptabelt, synes jeg,. Hvordan skal gutten min lære å samarbeide, hvis det ikke er andre barn å samarbeide med??? Men de så nok på han som et altfor stort bryderi. Når hun sa han var krevende de første par dagene, sa jeg at hun trengte ikke fortelle meg det, for dette vet jeg jo. ;o) Har hatt han siden fødselen!
krimseline Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. juli 2008 Så dumt at det ikke var noen Moms Club i nærheten av deg da... Er helt enig med deg angående denne hendelsen. Det viser jo at de kanskje ikke er helt kvalifisert for hva de driver med, i tillegg til å være underbemannet. Tenk positivt, gutten din har det bedre hjemme med deg enn sammen med noen som synes han er en"plage" :-) Håper du finner noe som kan aktivisere han litt. Her hos oss har vi et Community Center som hver uke arrangerer en åpen lekegruppe for unger under 4 år. Veldig kjekt og bare 2 $ pr gang. Gymsalen er fylt opp av baller, telt, rokkeringer osv til fritt bruk. I tillegg er det jo biblioteket med lesestund hver uke. Datteren min synes pc'ene og puslespillene hun får leke med etterpå er kjekkest :-) Vi bor ikke så veldig sentralt her, så jeg slet litt til å begynne med med å finne noe å gjøre for oss. Heldigvis ordenet det seg for oss, og det gjør det helt sikkert for dere også. Du må ha lykke til med jakten på lekekamerater/aktiviteter til gutten din. Det må jo finnes noe der du og bor.... :-) Klem
Northernlights Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 Ringte nettopp chamber of commerce. De vet ikke om noe annet enn XXXXXXX, som jeg da fortalte henne at han var kastet ut av..huff, hehe..
krimseline Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. juli 2008 Så leit da.... Du får begynne med utspørring av foreldre på lekeplassen, i butikken osv om hva som finnes av aktiviteter rundt omkring :-) Det må jo finnes noen form for aktiviteter for toddlers hvor du bor?! (Gymnastikk, musikk, lekegrupper etc...) Eller er dere helt bortgjemt i de "glemtes dal"? hehe Have a nice one!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå