Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tror jeg, jeg har kommet med en ny plage som det ikke hadde blitt skrevet om enda (ihvertfall har jeg ikke lest om det) . Jeg er andregangs og dette er første gang jeg opplever dette.

Jeg vet at man får mer blod i underlivet og at den blir større under graviditeten, men at blodårer popper opp på kjønnleppene slik at man får synlige åreknuter?? Synes at jeg ikke lenger ser ut der nede.

Men skjønnhets problemer til side: for en uke siden begynte jeg å oppleve at underlivet bare dovner bort...med sånn prikking som følger med når kroppsdeler ligger i klem og "sovner". Og som dagene går har det blitt bare mer og mer av dette. I dag varte dette i flere timer (varierer i intensitet), sitter faktisk med dette akkuratt nå, også. Noen som vet hva det kommer av, om det har noe sammenheng med blodårer...og om det er noe å bekymre seg over?

Huff pinlig dette her!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Det er vanskelig å si hva noe slik kan være, men jeg ville ring lege/jordmor og snakket med dem. Det kan være nerver som ligger i klemme eller at når du sitter/ligger på en spesiel måte så klemmer som gjør at blodtilførselen blir redusert og man mister følighet.

Jeg har ikke hørt at dette tilhører de normale svangerskapsplagene, så ta en telefon du å snakk med dem.

Det kan være så enkelt at måten barnet ligger, klemmer det på en nerve og da er det greit å få dette sjekket. Men jeg husker ikke på sående fot om nervene som går til underlivet kommer ut fra ryggsøylene i området med livmoren som gjør at barnet kan klemme på dem.

Lykke til videre, det er ikke farlig å ta en telefon å sjekke opp i dette. Jeg har aldri hørt om dette før, men det kan være så enkelt som barnet. det er mangen som får stråling nedover beina, da barnet klemmer på isjas nerven. Dette kan plage dem i deler av svangerskapet.

Nå kommer jo det selvfølgelig litt ann på hvor langt du er kommet på vei om det er fysisk mulig for barnet å gjøre dette.

Skrevet

Skal til jordmor på mandag så forhåpentligvis dør ikke ting ut der nede til da :) Jeg er i uke 37 (36+3) og babyen ligger så langt nede at jeg også får den strålinga du beskriver...men dette er da noe helt annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...