Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 Nå er jeg gravid igjen og jeg hiver meg over alt mulig lesestoff og det å være gravid, fosterutvikling, .... Det er under et år siden forrige fødsel så det er ikke det at alt er nytt, men liker å holde meg oppdatert. Mannen min er ikke slik. Jeg vil gjerne lese opp for han om embrystadiet det er i nå, men han sier bare: "Er det ikke slik som sist?" Siden jeg bare er 6 uker på vei mener han det er alt for tidlig å snakke om navn. Jeg vet det er tidlig, men en kan vel snakke om det. Ved forrige graviditet følte jeg han visste så lite om fosterutvikling, fødsel, spebarn, .... Forstår ikke hvorfor han ikke vil sette seg mer inn i dette. Jeg tenker på dette nye barnet nesten hele tiden. Vet han gleder seg til å bli pappa igjen (han har ønsket seg barn i tolv år), men snakker ikke så mye om det. Jeg ønsker han skal engasjere seg litt mer. Flere som har det slik eller er det bare meg?
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 Kan nok være litt enig med deg der. Kan bare ikke la være. Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 De eneste mennene i min vennekrets som har engasjert seg før ultralyd var et homofiltpar. Dessverre virker det som om hetro menn har dårlig innlevelses evne og fantasi i hva som skal komme. Selvfølgelig skjønner jeg godt at du vil snakke om navn, drømmer og fremtid. Men jeg er kvinne. Lykke til. Uansett hvor langt likestillingen kommer (den har gått tilbake siden 90 tallet) vil ikke mannen skjønne dette med å ha et lite liv inni kroppen sin.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #6 Skrevet 22. juli 2008 serin@- Jeg har lagt merke til innleggene dine de siste dagene. Du virker som et oppriktig godt menneske med mange kloke oppservasjoner. Keep up the good work. Dumbo
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #7 Skrevet 22. juli 2008 Kommer sikkert til å være 100 damer som kommer til å skrive at deres kjære engasjerte seg SÅ mye i planlegging og embryostadiet. Dessverre tror jeg det er untakene. Mange som prøver lenge, må slutte å engasjere mennen. Mange menn skjønner ikke at de skal bli pappa før vannet går. Veldig rart, men vi som har valgt å leve med en mann, må nok pent innfinne oss med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå