Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

finnes det en bra måte å rense lammeskinnet på? eller må jeg rett og slett kaste det og kjøpe nytt til dette barnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vask det på ullvask i vaskemaskinen.

Funker bra det. vel?

Skrevet

hadde igrunn tenkt til det, men så blir en jo usikker når en leser at en må ha ny madrass og alt det der.

forrige barnet mitt lå i min seng i sikkert de 6 første mnd, tenkte jo aldri på at jeg måtte ha ny madrass. og jeg regner med at hvis bekkenet krangler like mye etter denne fødselen så blir denne ungen også liggende i min seng. når jeg fikk barn sist for 10 år siden så var faktisk fokuset på at stoffene som ble avgitt fra nye ting var farlige for barn. spesielt dunstene fra nye skumgummimadrasser. så en blir jo helt forvirret, nå er jo alt motsatt.

Skrevet

Jeg ville bare ha vaska det jeg... Så lenge du fjerner eventuelt gulp og sånn så er det vel ingen fare.

Skrevet

Lammeskinnet kan vel ikke vaskespå 60 grader, så man blir vel ikke helt trygg for avgasser i et lammeskinn. PÅ en annen side så trekker vel ikke urin og gulp o.l. ned i lammeskinnet på samme måte som i en tykk madrass. At barnet ligger i din seng blir ikke helt det samme, er vel helst barnemadrasser der det har skjedd ett uhell sånn av og til over flere år man skal være skeptisk til. Lammeskinn er med på å ødelegge litt for rådene krybbedødforeningen gir, så er en veldig redd for krybbedød bør en unngå skinn i senga uansett om det er nytt eller brukt.

http://www.lub.no/oslo/lub.nsf/id/0CD04FA53E99464EC1257367002FF6E6?OpenDocument

Leser du også de andre artiklene om blant annet madrass til spebarn og andre forebyggende tiltak og forholder deg til det trenger du ikke å være forvirret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...