Gå til innhold

Andre med barn som sjelden/aldri er syke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det nesten er rart å lese innlegg om sykebarn! Sønnen min på 3,5 år har vært syk en gang. Da fikk han hals betennelse og øre betennelse og var syk i 2 uker, 8 mnd gammel.

Etter det ikke så mye som en sår hals. Litt snus kansje men aldri hoste.

Lurer på hvorfor han blir så lite syk jeg, ikke at jeg klager, for det må være fælt å ha syke barn!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun var mye syk første halve året i bhg. Og en runde med vannkopper. Ellers er hun sjeldent syk.

Skrevet

Jepp :-)

I forhold til andre barn i familien, er han nesten aldri syk. Litt småforkjøla + 4. barnesykdom (eller var det 5., tro...)

Skrevet

Hun er straks 2år og har ikke vært nevneverdig syk.

Hatt feber et par ganger, men bare en gang har hun lagt slapp på sofaen.Hadde da ikke bikket over på 39i feber, En annen gang hadde hun over 40 i feber, men da så hun helt fin ut, var høyt og lavt, ikke slapp i det hele tatt.

Hun har også hatt øyebetennelse et par ganger - men så ikke ut til å plage henne. Var ikke så mye..

Gikk lenge å ventet på at hun skulle få det "alle" sa hun kom til å få.. Spesielt etter at hun begynte i barnehagen, men nei..

Har gått vannkopper i barnehagen 2 ganger, ene gangen på hennes avdeling, men heller ikke det klarte hun å dra med seg hjem.. hehe--

Nei, vi klager ikke:-)

(*bankeribordet*)

Skrevet

Gutten min på snart 5 år er aldri syk heller.

- 4 barnesykdom (syk 3 dager)

- vannkopper

- omgangssyken

Thats it.:)

Skrevet

Gutten vår er nettopp fylt 1 år.

Han har hatt 2 lette forkjølelser. (ikke verre enn at vi allikevel har vært på babysvømming) Det er det hele.

Har hatt feber i noen dager nå, men det skyldes jeksler.

Han er ikke vaksinert, vi tror det er noe av årsaken til at han er så lite syk.

Skrevet

Eller kanskje at han ikke har begynt i barnehage ennå;-)

De fleste barn har gjerne de første rundene med sykdom etter barnehagestart. Det er helt vanlig at de ikke er nevneverdig syke før den tid. Tror det har lite med manglende vaksinering å gjøre.

Skrevet

Vi har et barn som lider av ferie-syndrom. Hver gang vi skal reise på ferie, tror kroppen hans at vi mener feber, og gjør som han får beskjed om.

Kjempefestlig!

Skrevet

Du har sikkert et poeng der. Så det blir nok mer sjukdom når han begynner i barnehage. Men rart allikevel da alle fetterne og kusina hans var syke støtt det første leveåret sitt. Så jeg velger fortsatt å tro på at manglende vaksinering har noe av skylden. Men du er jo også fri til å tro hva du vil :-)

Skrevet

Barna mine er også av den sorten som sjelden blir syk. Det hender de kanskje får feber fra overgang fra sommer til høst og vinter til vår, ellers svært lite. Men det er jo egentlig bare sunt å være litt syk en gang i blant også.

Skrevet

gutten min er 2.5 år og har hatt feber 1 gang.... han har gått i bhg 1 år, vært hjemme en dag, da var han litt halv skral.... men er sjelden sjuk selv.. blir bare skikkelig forkjøla og tett når jeg er gravid...

Skrevet

Eldstemann var vel syk kansje 2-3 gang i løpet av årene han gikk i barnehage, og har vel vært syk2-3 gang i løpet av de 4skoleåra. Og så var han syk en gang o løpet av første leve år, da var han skikkelig syk også.

Så jeg skal vel være fornøyd med at jeg kan telle på fingrene antall ganger han har vært syk ( han har vært småforkjølt utenom noen ganger, men ikke slik at han har trengt å være hjemme), gutten er 10år.

Snuppa på snart 3år har vært syk et par gang bare, mens minsta var syk kontant fra oktober til april, så der fikk jeg jaggu kjørt meg, heldigvis ikke vært syk utover litt snørr etter det så jeg håper hun har vokst det av seg, blir en spennende start på barnehagen for å si det sånn....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...