Gå til innhold

dere som slanker dere med kurer o.l...se hit.!

Anbefalte innlegg

Skrevet

vurderer å begynne på en av disse kurene..kanskje ketolyse(?)..

men tror det størsteproblemet mitt er lunsjen..

hvordan gjør dere som jobber det egentlig?

jeg har i hvertfall ikke en jobb hvor jeg kan stå å koke fisk o.l..

hvordan gjør dere det?lager dere maten dagen før?

Gjør dere det hele tiden til punkt og prikke som det står i disse menyene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lager mat før jeg drar, eller tar med meg en halv grillet kylling eller kyllinglår feks.

salat er finfint til lunch. eller rester fra middagen dagen før. kalde kotteletter går ned på høykant her. heheh.

Skrevet

det finnes forøvrig innen meny på ketolyse, du spiser det du har lyst på minus karbohydater da.. hehe. du får liksom ikke en plan i boka du skal følge. bare ja og nej mat, og enkelte oppskrifter.

Skrevet

Eg går ikkje på ketolyse da, men slanka meg i vår. Eg laga salat, og hadde med joghurt naturell til å ha over. Magemålet tilpassa seg i løpet av ei uke. (første uka var eg noko småsulten). Dersom eg hadde kyllingkjøtt i så vart eg god og mett uansett, sjølv første uka. Problemet mitt er eit svært magemål, kan spise som ein voksen arbeidskar, men magemålet gjekk fortare ned enn eg trudde.

Skrevet

ok..så det spiller ingen rolle hva du spiser når så lenge det er sunt?

jeg kan bare ta salat hverdag til lunsj da?

er ganske så sikker på at jeg kommer til å dette av ganske fort hvis jeg må så og så mye av ditt og datt..

må bare spørre litt her,for orker ikke begynne på noe nytt nå uten at jeg vet at jeg greierå fullføre det.=)

Skrevet

Hei.

Jeg har også tenkt å begynne på ketolyse. Tenker å begynne om 3 uker når vi er ferdig med ferieturene våre. Gleder meg kjempemasse.

Skal låne boken "Slank med ketolyse" eller hva det nå var den het på biblioteket.

Må si jeg er litt småredd for å trykke i meg så mye fett. Tenk om jeg bare legger på meg noe helt sinnsykt, da!?

Hjeeeelp...

Men når jeg leser om alle som raser ned i vekt, så MÅ det jo funke på meg også :o)

Skrevet

Et tips er å ha godt med proteiner i salaten, det holder metthetsfølelsen lenger. Feks kylling, mager ost osv.

Skrevet

Hvis du skal følge ketolyse, er jo det en ganske streng kur, men du kan fråtse i masse god mat, men altså lite karbo. De 15 g karbo du kan spise bør komme fra grønnsaker som vokser over jorda. Men den funker som bare F! Se ketolyse.no, og lavkarbo.no. Du bør kjøpe startpakken, særlig pga boken og vitaminene. Motiver deg og planlegg nøye på forhånd!

Skrevet

Renate77*med gutt og jente*...da må jeg få høre hvordan det går med deg=)tenker det samme jeg også fett og sånt...

men kjøper jeg bare den startpakka og setter i gang da?

så står alt i den boka?

Skrevet

Tror det er det man gjør, ja.

Når skal du begynne?

Skrevet

hvor mye har dere gått ned da folkens?og hvor lenge har dere holdt på????

Skrevet

Vil bare si at ketolyse ikke er en kur for de som er 5 kg. overvektig, er for de som bør gå ned en del kilo. Det samme gjelder tankegangen at man kan spise det som er sunt, sunt og slankene er ikke nødvendigvis det samme. Skal man gå på ketolysekuren bør ma absolutt lese boka, kuren krever en viss forståelse for hvordan det fungerer, og leser man ikke boka er det klart man er skeptisk til å spise såpass med fett når en skal slanke seg, er jo det vi har lært å unngå om man vil være sunn og slank helt siden vi gikk på barneskolen.

Skrevet

Renate77 *med gutt og jente*...jeg vet ikke når jeg begynner...tar vel litt tid før jeg får rota meg til å kjøpe det jeg trenger å sånt..men helst så fort som mulig=)

Skrevet

Vi får følge hverandre da :o) Hadde vært artig å ha noen å sammenligne med!!

Jeg begynner som sagt når vi kommer hjem fra ferie. Ikke en dag seinere. Skal bruke litt tid nå på å sette meg inn i ting. Samle oppskrifter og psyke meg opp litt.

:o)

Skrevet

kan jeg spørre hva en dags meny består av ?

ble litt nyskjerrig her :)

Skrevet

Er ikke helt sikker, men vet ihvertfall at man ikke skal spise brød, poteter, pasta, ris og annet med masse karbohydrater.

Har forstått at det går mye i egg-retter, bacon og annen fettrik mat med minimalt med karbohydrater.

Og grønnsaker som vokser over jorden. Ingen frukt.

Skrevet

var inne på ketlyse.no, men fant ikke ut så mye mer der heller. er nok derfr en må kjøpe boken osv for og finne utav dette :) tenkte bare jeg kunne fått en liten inførelse før jeg eventuelt handlet inn alt. greit og vite om kuren "passer" for meg. =) noen som kan si litt om maten??

Skrevet

Aller mest går det i grønnsaker, grønnsaker, grønnsaker og proteinholdige matvarer som egg, kjøtt o.l. i tillegg til fete melkeproduker som har lite/ingen karbohydrater. Skal man komme i ketose bør man holde seg til under 20 karbohydrater i døgnet med mindre man vet man tåler flere, altå nesten ingenting.

Skrevet

hørtes litt avansert ut for meg ... hehe

men alle grønnsaker så mye du vil liksom ??

Skrevet

Nei, man må telle karbohydrater i grønnsakene også. Man må komme under et visst antall karbohydrater slik at kroppen "sulter" etter karbohydrater og kommer i en forbrenningsmodus der fettet på kroppen blir brukt. Ketolyse er ikke ment for de som vil ta av noen kg. det er ment for de som er veldig overvektige og/eller pga til å være under kategorien fedme.

Skrevet

men viss man spiser 2 skiver hver dag, ødelegger man hele kuren?? tenker bare hvordan jeg kan gjøre dette praktisk ifht job. jobber i bhg, og kan ikke ta med annen mat der, eller slutte og spise med barna...hmmmmm

Skrevet

Ja, da har du sprengt hele ketosen for lenge siden, og det tar deg ca. 2 døgn før du kommer i ketose igjen. Mulig du kan gå for mer et Lindberg kosthold om du har behov for å spise 2 skiver daglig, men med lavkarbobrød. Alternativet er et eget brød som står i lavkarboboka. Vil si det er nesten umulig å få til en ketolysekur om det forventes at du spiser vanlig mat sammen med barna ett måltid hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...