Gå til innhold

Ang offentlig amming...

Mamma til verdens nydeligste:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er da vel ingen som kan bry seg om man ammer en 10 mnd gammel baby offentlig?? Jeg gjør det rett som det er,men føler noen glor innimellom. Men det er vel kanskje bare for de er nysgjerrige...

Jeg har tenkt å amme lenge...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde ikke brydd meg...

amm ivei du! :)

Skrevet

Godt å høre :) Han er nettopp fylt 10 mnd også, og er heller ikke så stor for alderen...

Skrevet

Jeg blåser i om folk ammer offentlig, men skal ærlig innrømme jeg reagerte litt når en oppimot 4 år gammel gutt lå over hele fanget og utover på en svær "skinnpuff" å sugde på pattene til moren mens hun snakket med en venninne (på kjøpesenteret her om dagen). DA lurer jeg på hva vitsen er? Gutten var STOR, helt sikkert nærmere 4 år enn 3 år.... Da får jeg nok!

(selv om jeg selvsagt ikke har noe med det, men føler moren tilfredsstiller andres behov enn sønnens).

Skrevet

jeg syns ikke det er gale å amme en på 10 mnd.. men når de er 2 år syns jeg ikke man trenger å amme offentlig..;) hva man gjør hjemme er en helt annen sak..;)

Skrevet

amm i vei. pupp er inn!

Skrevet

Jeg liker ikke å amme offentlig, føler det blir helt feil for min del. Men hver sin lyst;-)

Skrevet

Jeg har sluttet å amme nå, 22 mnd, men amming er bra og noen ganger trenger ungen pupp uavhengig av hvor den er:-)!

Skrevet

Jeg har 2 barn,ei på 1,5 år og en på litt over 1 mnd. Har til dags dato aldri ammet offentlig,og ikke har jeg tenkt til å gjøre det heller. Synes det er unødvendig å amme på kjøpesenter/cafe o.l siden det sjenerer andre. Synes heller ikke noe om at andre ammer offentlig. Uansett alder. Men det er bare meg....

Skrevet

Det er vel ikke unødvendig å gi ungen mat selv om du ikke er hjemme, dessuten er det de færreste som blir støtt av amming, iallefall her jeg bor.

Skrevet

Jeg vet konkret at noen faktisk blir VELDIG støtt av amming, selv når de ikke kan se puppen i det hele tatt. Det er jo utrolig teit, men slik er det faktisk.

Jeg kjøpte ammesjal som jeg brukte når jeg ammet offentlig, men nå for tiden er småen så nysgjerrig at jeg må sitte på et kjedelig rom å amme han, ellers blir det lite spising.

Skrevet

sluttet å amme når sønnen min var 1 år, og jeg må innrømme at jeg på slutten ikke ammet offentlig fordi jeg følte det ukomfortabelt - selv om jeg ikke brydde meg noe som helst om hvor jeg ammet mens han var "liten". Ikke dermed sagt at andre skal mene det samme, jeg blir heller ikke så ukomfortabel av å se andre 1-åringer ammes offentlig - jeg bare syns det var et styr og ville slippe, jeg mener at så store barn ikke TRENGER pupp midt på dagen, kan likesågodt få en tutkopp eller tåteflaske. At de maser etter pupp er en annen ting, det overså jeg glatt, han fikk mat og drikke og syns han fikk lære seg til at jeg ikke skulle dra frem puppen på kommando i hytt og pine. Dette var vel og merke når han var 10-12 måneder, før det fikk han jo puppen på dagen.

Skrevet

Å amme babyer under 1 år offentlig syns jeg er helt uproblematisk! Har gjort det selv.

Større barn syns jeg personlig kan få drikke på flaske eller kopp når de er ute blant folk, men jeg blander meg selvsagt ikke...

Skrevet

Jeg likte selv ikke å amme offentlig. Gjorde det på fly og helsestasjon, det var det. Folk må selvfølgelig gjøre hva de vil, men har hørt om veldig mange som synes at offentlig amming er en uting. Folk må selvfølgelig gjøre som de vil, men synes man kan prøve å være litt diskret. Av de jeg har sett amme på cafè har det vært et fåtall som har vært diskrete.

Skrevet

jeg har ammet offentlig til nå men gutten min er stor for alderen så alle tror han er 15-16 mnd. han er nett fyllt 1 år i juli. men bryr meg ikke om andre som ammer offentlig næi,syns d er et fint bånd mellom mor og barn jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...