Gå til innhold

hvor finner jeg regler om permisjon til far?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal ut i 100% tiltak etter fødselen og vi vil at pappaen skal overta min permisjon. vi vet det går an, men hvor finner vi informasjon om det? har sett på nav men finner ikke frem. noen som vet om han må ta ut permisjonen etter 6 uker? eller hvor lang tid i forkant han må søke om å få den? er ferie på nav så ingen kan svare meg der heller. så håper noen her kan linke meg til en side der jeg kan få svar ang dette med overtaking av mors permisjon.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Fant dette på nav.no. http://www.nav.no/1073744316.cms

Nederste avsnitt beskriver hva som må til hvis far skal ha permisjonen og ikke mor. Uansett, slik jeg forstår det vil ikke far kunne ta de 3 uker før fødsel og de 6 ukene etter fødsel..

Håper dette hjalp deg litt :)

Skrevet

ja det hjalp meg litt :) men kall meg gjerne blond (har striper så kan vere det som gjør det :) ), men betyr dette at jobber jeg mindre får far mindre foreldrepenger og jobber jeg mer får han mer????

burde det ikke vere sånn at jobber jeg mindre får han mer og jobber jeg mer får han mindre? for at det skal vere noe jevnt økonomisk?? om det er som jeg tror viser det jo bare at de rike blir rikere og de fattige blir fattigere.

"Dersom mor etter fødsel arbeider minst 75% av full arbeidstid, kan far få foreldrepenger ut i fra at mor arbeider full tid. Arbeider mor mindre enn 75 % av full arbeidstid, reduseres fars foreldepenger tilsvarende reduksjonen i mors arbeidstid."

noen som vet når far må søke om permisjon og hvor lang tid i foraknt han må søke?? og hvor søker vi :P jøsses blir stressa kjenner jeg hvorfor har vi ikke gjort dette før :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...