StephMom Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 Husker ikke hva legen da :-) Og så er det lettere å spørre her, enn å gå ut fra jobben, ringe, stå i kø og så spørre :-) Er det på dag 20 eller 22 at jeg skal inn å ta blodprøve etter at jeg har begynt på Pergo? Takk for svar, på forhånd.
blirjegsnartmamma Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 Ikke sikkert at du vet, men må man ha prøvd lenge for å få Pergo eller provera? Kroppen min er liksom ikke med - det vet legen min også, men han sa at han ikke kunne gi meg noe medisin før jeg har vært hos spesialist.. Venter på å høre fra sykehuset for time.. Må det ha gått 1 år? Den "magiske" grensen...
2exu-guttjanuar2010 Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 dag 21! skal du ta blodprøve. men hvis dag 21 havner på en helgedag,skal du ta blodprøve på den nærmeste dagen. altså: dag21 på en lørdag,skal du ta prøven på fredag,og hvis dag 21 havner på søndag skal du ta prøven på mandag dette er min første pergo-kur,så skal ta blodprøve på fredag. er sååååå spent på å se om jeg har hatt el. håpe håpe men etter de dagene som legen antok at jeg skulle ha el(hvis jeg da fikk el med kunn 1 pergo og ikke dobbel),så har jeg hatt så vondt i magen. det stikker og murrer. og jeg har et forferdelig trykk der nede. akkurat som noe vil ut. er dette normalt ved el? har ikke hatt el på flere år,ettersom jeg har gått på p-piller,så husker ikke hvordan el kjennes ut.
Gjest Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 Hei! Virker som om dette er veldig forskjellig, for jeg skal i allefall inn på dag 22. Lykke til, i allefall!
2exu-guttjanuar2010 Skrevet 23. juli 2008 #5 Skrevet 23. juli 2008 hm..merkelig.. begynte på på pergotime fra dag 5?
Gjest Skrevet 23. juli 2008 #6 Skrevet 23. juli 2008 Vet ikke om det var mitt innlegg du kommenterte, men ja - jeg begynte på pergotime på dag 5.
StephMom Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. juli 2008 snartmamma?: Grunnen til at jeg fikk Provera og Pergotime var at vi hadde et stort barneønske, at jeg hadde slutta med p-pillen i oktober 2006, og at jeg i august 2007 hadde veldig sjeldent EL og TR (som det heter her inne :-)) I tillegg så er jo jeg stemor, det vil si at min samboer kan få barn. Og min fastlege var ikke sikker på om jeg hadde EL i det hele tatt. Så da ble det i februar sendt en henvendelse til Sykehuse for oss. Så da skulle jeg til utredning der for barnløshet. Og han legen der skrev ut Provera of Pergotime for å i første omgang finne ut om jeg har egg som løsner. Så det er dte jeg skal sjekke nå egentlig. Men sjansen til å bli gravid er jo o¨gså der :-) jentaaa1987 13pp: Da har jeg fått høre 3 forskjellige dager :-) Jeg ringte legen i dag, og han sa på dag 22. Og så er det ei annen som har fått beskjed om dag 20, og du nå som sier 21 .-9 Men da holder jeg meg til det min lege sa til meg. Blodprøve dag 22 :-) Lykke til med blodprøven på fredag. Og jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med hvordan en EL kjenne..... hehehe. Og ja, jeg skulle begynne på Pergotime på dag 5 i syklusen min (om jeg finner tilbake til den, da). Og nå tror jeg jaggu TR har kommet i dag, så da vil det si Pergostart søndag 27. juli, og blodprøve 13. august. Er jo en LITEN sjanse for at jeg er gravid da..... Håper, håpe for oss alle sammen!
2exu-guttjanuar2010 Skrevet 23. juli 2008 #8 Skrevet 23. juli 2008 oki hehe er sikkert forskjellig fra lege til lege det da hehe. men tenk om det klaffer for oss i vår første pergo-kur! å tenk så flott det ville vært håpe håpe hørt om mange som det har klaffet for men også mange som det ikke klaffet for med pergo. men men. håper det gjør det for oss lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå