Gå til innhold

Kløe på kroppen!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med kløe på kroppen, da spesielt på puppene! er så galt om natten at jeg klør meg til blods! er dette for at huden blir utvidet eller kan det være noe annet? har hørt om svangerskapskløe, men vet ike hva det er! Someone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg vart henvist til sykehuset for prøver på svangerskapskløe. Da klødde jeg over hele kroppen, men spesielt under beina og på hendene, men tror ikke det skal klø en spesiell plass for at det skal være svangerskapsløe. Men nevn det for jordmor å hør hva henne sier.

 

Hva jeg kan tro og tippe er at det kan være hormonelt og fordi kroppen din vekser, og puppene blir større.

 

Jeg klør noe innmari nå, 6 mnd etter svangerskapet. Men vet ikke hvorfor, har ikke orket å nevnt det for legen:) Føles så bortkastet å bestille time for det. Men du som er gravid burde nevne det ved neste time hos jordmor.

Skrevet

Ja, skal se hvordan det går framover, men holder på å miste fatningen! Spesielt natterstid! Prøvd uttallige kremer, men ingen funker! skal nevne det til jordmor nårjeg skal dit! (om jeg holder ut til september!)

 

Takk, takk:)

Skrevet

Du kan jo ringe jordmor.

Det er helt grusomt å klø slik, og jeg er som deg, klør meg til blods!!:)

Ingenting hjalp i svangerskapet til meg heller.... men husker det var godt å dusje å smøre på fuktighet etterpå.

 

 

Lykke til:)

Skrevet

jeg plagdes myyye med kløe i sv mine,ikke svforgiftning.

 

eneste som hjalp var å smøre meg med Elocon,sterk kortisonsalve.

Skrevet

WOW, nå forstår jeg hvorfor jeg klør så mye. Har ikke skjønt NOEN ting.

Klør under overarmene (ikke armhulene)

innenfor lårene og under venstre fot. Har ikke forstått hvor dette kommer fra. Men det er altså bare hormonelt?

 

Skrevet

Hei!

 

Mener ikke å skremme dere, men...Stort sett er svangerskapskløe ufarlig, men kan også innebære fare dersom det er et tegn på at leveren er påvirket. I følge svensk forskning bør alle med sterk svangerskapskløe i uke 30 eller mer ta blodprøve av lever og gallesyre. Dette er visstnok ny informasjon som ikke alle leger kjenner til...

 

Så igjen, ikke meningen å skremme dere, men en ekstra blodprøve er billig forsikring synes ihvertfall jeg... :-)

 

Se denne linken http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/5641061.html

Mener også at det stod noe om dette i forrige utgave av Gravid.. Eller var det utgaven før det igjen?

 

Lykke til!

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...