Gå til innhold

Sluttet med smokk, strever med å sovne!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 4-åring sluttet nettopp med smokk, og hun blir så frustrert når hun ikke sovner med en gang! Jeg tror nok ikke hun sovnet momentant med smokken heller, men da lå hun vel mer og "smokke-koste" før hun sovna. Nå gråter hun hvert 5. minutt over at hun ikke får sove...

Håper noen har noen gode tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke mange tips om hva som kan hjelpe, men kan si at det som regel går raskt over!

Vi har hatt en 3 åring som sluttet, og hun var helt fra seg av sorg og fortvilelse de første kveldene, selv om det var avtalt på forhånd. Savnet av å ha sutten fysisk i munnen tror jeg hverken hun eller vi var forberedt på. Det var et par beintøffe kvelder med masse gråt, men etter et par dager var det glemt!

Tror også det hjalp henne at jeg fortalte at jeg var like trist når jeg sluttet med smokk som liten, men at det gikk over! ;0)

Lykke til.

Skrevet

Flott, takk for svar! Satser på at det kun er de første dagene, da.

Jenta vår var også forberedt, og det har heldigvis vært lite gråting etter at hun er lagt, men hun savner nok å ha den fysisk i munnen, som du sier. Jeg fant fram en myk koseklut i kveld som hun kunne stryke på, for å liksom ha noe som erstatning, men jeg vet ikke om hun bruker den.

Var innom henne for en halv time siden, og da sa jeg hun kunne "lese" litt hvis hun ikke fikk sove, og heller slukke lyset når hun kjente hun ble trøtt igjen. Har ikke hørt noe fra henne siden, så mulig hun endelig har sovna.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...